Neonatalavdelning Falun, Falu lasarett

Om Neonatalavdelning Falun, Falu lasarett

På neonatalavdelningen vårdas nyfödda sjuka samt för tidigt födda barn med varierande vårdbehov, från lättvård till intensivvård.

Falu lasarett - visa på karta
Övriga besök efter överenskommelse. Besökare ska ej vara infekterade p g a infektionskänslig enhet. Doftfritt. Parfym, rakvatten och andra starka dofter kan vara besvärligt för en del. Undvik därför detta när du besöker oss. Du får endast röka på anvisade platser. Mobiltelefon får endast användas i blå zoner, vid osäkerhet fråga personalen. All personal har tystnadsplikt.
Akutverksamhet vid sjukhus, barn- och ungdomsmedicin, Modersmjölksverksamhet, Neurologi, barn och ungdom, Radiologi, barn och ungdom