Lilla Hälsoträdgården i Halland, Heberg

Lilla Hälsoträdgården i Halland

, Falkenberg

Berg Anneberg 708, 31196 Heberg

Lilla Hälsoträdgården erbjuder Grön Rehab i Halland - meningsfull vistelse och rogivande aktivitet i vår hälsoträdgård och natursköna omgivning - för ökad hälsa, livskvalitet och arbetsförmåga. Vi vänder oss till personer med stressrelaterad eller psykisk ohälsa, såsom utmattningssyndrom, depression och ångest. Kontakta Din vårdcentral för remiss. Vi tar emot remisser från alla Hallands vårdcentraler. Lilla Hälsoträdgården ligger vackert beläget på den halländska landsbygden, omgärdat av vidsträckta åkrar, beteshagar, grusvägar och gamla skogar. Här finns en närhet till naturen, djuren och livet på landet.
Vårt arbete med grön rehab och hälsa, samt hälsoträdgårdens design, bygger på forskning om naturens positiva betydelse för hälsan. Vi arbetar med naturen som verktyg för att skapa en lugn och rofylld plats för återhämtning och välbefinnande där man kan komma ner i varv samt utforska och utveckla förmågan att sätta gränser och prioritera mellan aktivitet och vila. Rehabiliteringsprogrammet pågår i tolv veckor, två dagar i veckan, fyra timmar per tillfälle. Aktiviteter kan vara egentid, odling, plantering, trädgård, att bara vara, blomsterbinderi, natur- och skogspromenader, umgås med katter, hantverk och matlagning. Aktiviteterna anpassas utefter årstid och alla deltar kravlöst efter sina egna behov och resurser. Besök vår hemsida för bilder och mer information om Grön Rehab, om oss, rehabiliteringsprogrammets innehåll och utformning, samt om hälsoträdgårdens olika trädgårdsrum. Varmt Välkomna!

Informationen uppdaterades 14:41 - 5 mar, 2024

Stressrehabiliteringsverksamhet