Öppet, idag till 23:59

Medicinavdelning Falköping, Falköping

Danska vägen 62, 521 37, Falköping

Medicinavdelning Falköping, Falköping

Medicinavdelningen i Falköping är en del av Skaraborgs sjukhus och har 28 vårdplatser. Medicinavdelningen arbetar integrerat med mottagningarna på sjukhuset (medicinmottagningen, endoskoopimottagningen och IBD-mottagningen) och då består personalen av ett 80-tal medarbetare inkluderat samtliga yrkeskategorier. Hos oss vårdas patienter med internmedicinska sjukdomar där den största enskilda gruppen representeras av kronisk obstruktiv lungsjukdom (KOL) samt hjärtsvikt. De allra flesta patienterna har flera kroniska sjukdomar. Patienter kommer från hela Skaraborg med en övervikt för Falköping och Tidaholm. Vår medelvårdstid är sju dagar. Denna vårdtid är ofta en del i en längre vårdkedja där kommunala insatser och insatser från primärvård görs. Vi fokuserar därför på ett samarbete med kommuner och primärvård med uppföljning, möjligheter till direktinläggningar samt möjligheter till återbesök. Detta inom det närsjukvårdskoncept som finns i Skaraborg.

Informationen uppdaterades 16:03 - 19 apr, 2021

Måndag - Söndag : 00:00 - 23:59