Habiliteringscentrum Fagersta

Fagersta

Habiliteringscentrum erbjuder stöd, råd och behandling till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar som är omfattande och livslånga. Stödet är till för att underlätta vardagen och främja utvecklingen av bästa möjliga funktionsförmåga.

Insatserna ges i nära samråd med personen själv, familjen samt övriga samhällsresurser. Utgångspunkt för habilitering är de behov som finns hos individ, familj och nätverk på grund av funktionsnedsättningen.

Insatserna ges utifrån professionell bedömning och varierar utifrån den enskildes behov. Insatserna ges individuellt och/eller i grupp på Habiliteringscentrum eller i personens dagliga miljö.

Habiliteringscentrum Fagersta ger insatser till dig som bor i Fagersta, Skinnskatteberg, Norberg och Surahammars kommun.

0223 - 474 50 Växelnummer
Västmanlands sjukhus Fagersta, Fagersta - visa på karta
Till ansökan ska bifogas läkarintyg och psykologutlåtande. Ansökan finns under fliken - Vårt utbud.
Habilitering , Habilitering, barn och ungdom, Tolkcentral