Habiliteringscentrum Fagersta

Om Habiliteringscentrum Fagersta

Habiliteringscentrum erbjuder stöd och behandling till barn, ungdomar och vuxna med utvecklingsstörning, autism eller medfödda, omfattande och bestående rörelsenedsättningar. Till vuxna med förvärvad hjärnskada erbjuds stöd kring kommunikation och kognition. Habiliteringscentrums synenhet erbjuder stöd och behandling till personer med omfattande och bestående synnedsättning.

Stödet är till för att underlätta vardagen och främja utvecklingen av bästa möjliga funktionsförmåga.

Habiliteringscentrum har mottagning i Fagersta, Köping och Västerås. Vilken mottagning du får insatser ifrån beror på vilken kommun du bor i.

Habiliteringscentrum Fagersta ger insatser till dig som bor i Fagersta, Skinnskatteberg, Norberg och Surahammars kommun.

0223 - 474 50 Växelnummer
Västmanlands sjukhus Fagersta, Fagersta - visa på karta
Du behöver remiss för besök hos oss. Det vanligaste är att din läkare skickar en remiss till oss. Du kan också själv ansöka, det kallas egen vårdbegäran. Du kan göra en egen vårdbegäran via 1177 Vårdguidens e-tjänster eller skicka in en pappersblankett som du hittar under Egen vårdbegäran. Till ansökan ska läkarintyg och psykologutlåtande bifogas.
Habilitering , Habilitering, barn och ungdom