Sankt Göransgatan 126, Wonna Tower, Stockholm

Behandling med nervblockader

Behandling med ryggblockader

Stabilisering av nyckelben

Enligt patientavgifter i Region Stockholm

På Sankt Görans gatan 126 i Stockholm hittar du Specialistcenter Scandinavia Stockholm. Vi är en specialistklinik inom ortopedi som erbjuder ett heltäckande utbud av ortopediska operationer av fot, hand, axel och knä. Du hittar Specialistcenter Scandinavia på flera orter runt om i Mälardalen och vi välkomnar alla till våra mottagningar.

Bred kompetens inom ortopedi i Stockholm

Hos Specialistcenter Scandinavia Stockholm kan du bland annat få hjälp med:

• Knäledsartros

• Hallux valgus

• Hammartå

• Hälsenebesvär

• Artros i mellan- och bakfot

• Skräddarknuta

• Ganglion

• Plattfot

Våra mottagningar finns runt hela Mälardalen

Specialistcenter Scandinavia finns inte bara i Stockholm, utan har mottagningar på flera ställen runt Mälardalen. Du hittar oss i:

• Eskilstuna

• Uppsala

• Västerås

• Örebro

• Malmö

Träffa ortoped utan remiss i Stockholm

Till oss kan du komma på remiss från vårdcentral eller fysioterapeut / sjukgymnast. Om du inte har remiss kan du också välja att fylla i en egenremiss, vilket du enkelt gör direkt hos Specialistcenter Scandinavia. I en egenremiss beskriver du själv dina besvär och skickar till oss. När du skickat in din egenremiss får du återkoppling från Specialistcenter Scandinavia Stockholm om nästa steg. Notera även att du kan bara göra ryggbedömningar (vid till exempel diskbråck) hos Specialistcenter Scandinavia Stockholm om du har gjort en magnetkameraröntgen som är högst ett år gammal.

Hos Specialistcenter Scandinavia Stockholm gäller högkostnadsskydd och frikort.

Varmt välkommen till Specialistcenter Scandinavia Stockholm!

Informationen uppdaterades 14:36 - 17 jan, 2024

29 jan, 2019

Fantastisk personal och vilken service det är knappt man kunde föreställa sig denna vårdplats. Tar sig an patienterna både snabbt och kunnigt. Rekommenderat till alla jag pratat med och kommer att söka vård även i framtiden, man blir verkligen bortskämd från början till slut. Tack för all hjälp till personalen.

9 jan, 2019

13 nov, 2018

Efter att jag sökt vård till att jag blev opererad tog det ca 4v. Där emellan fick jag två inbokade läkarbesök, återkoppling på telefon och magnetröntgen. Super proffsiga och kunnig personal. Om man tyvärr måste opereras så är detta verkligen stället att göra det på!

17 okt, 2018

Fantastiskt bemötande från incheckning till utcheckning. Riktigt proffsiga och härliga doktorer och sköterskor.

11 okt, 2018

Fantastiskt bemötande och otroligt snabbt handlagt!

Fråga ställd 11:40 - 5 feb, 2020

Hej jag har en fråga jag har haft tennisarmbåge under en längre period men när den sedan lagt sig har inte smärtan i armen gett med sig. Förra veckan gick jag till en napprapat som gjorde ett ultraljud på min arm där det visade sig att en nerv sitter i kläm med muskeln de sa då att man kan lindra detta med kortisonspruta eller behandling från dem. Jag har gjort flertalet behandlingar med stötvåg, akupunktur och ström men känner att det endast lindrar för ett litet tag. Min fråga är nu kan ni hjälpa mig med att få en kortisonspruta?

Specialistcenter Scandinavia Stockholm svarar:

Du är välkommen att fylla i en egenremiss på vår hemsida så kommer vi inom kort att återkoppla till dig med en kallelse för ett mottagningsbesök.

Fråga ställd 10:43 - 27 dec, 2019

Var på behandling facettblockad17/9 på SödraAgnegatan Det gick fel och jag blev förlamad som efter kraftig epidural, Nu begär min läkare journal över vad som hände. Minns tyvärr ej läkarens man. Kan ej hitta den på 1177. Är åter mycket dålig. Behöver fortsatt vård och måste då få journalen.

Specialistcenter Scandinavia Stockholm svarar:

Hej, Vi skickar dina journalanteckningar per post idag. Med vänlig hälsning Specialistcenter Scandinavia

Fråga ställd 09:37 - 12 dec, 2019

Hej, Jag skulle vilja göra en halux valgus operation. Jag undrar vilka metoder ni tillämpar? Hälsningar Ruta 0706015645

Specialistcenter Scandinavia Stockholm svarar:

Hej, Du är välkommen att gå in på vår hemsida www.specialistcenter.nu där du kan läsa om oss och mer om våra operationer.

Fråga ställd 10:45 - 10 dec, 2019

Gäller frikort?

ja det gör det.

Fråga ställd 11:27 - 20 nov, 2019

Var hos er för ett antal år sedan och fick en cortisonspruta i min fot som jag haft problem med i många år och som hjälpte väldigt bra. Har nu fått tillbaka värken och undrar om det finns möjlighet att få en ny? Mikael nordgren 19680804-3951

Specialistcenter Scandinavia Stockholm svarar:

Hej, Om du skickar en ny uppdaterad egenremiss så kikar vi på den så snart den kommer in och så återkopplar vi inom några dagar. Den finns på vår hemsida. Varmt välkommen!

010 - 330 0# ## Visa nummer