Bröstcentrum Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Eskilstuna

På bröstcentrum utreder, diagnosticerar och behandlar vi sjukdomar i brösten.

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 016 - 10 48 10 Växelnummer016 - 10 30 00
Mälarsjukhuset, Hiss G, Plan 7 - visa på karta

Bröstmottagning, Mammografi

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

3,8

• 19:00 - 19 maj, 2016 skrev:

Väldigt bra bemötande på Bröstcentrum. Kompetent personal med mycket empati.

Synd att jag behövde vänta länge på tid 2. Det var jobbiga veckor.

3,8

• 15:08 - 20 jun, 2013 skrev:

Jättefint mottagande av bröstsköterskan som verkligen lyssnade och tog min oro för mitt problem på största allvar och jag förstod på henne att jag skulle få svar på mina frågor innan jag var klar för hemfärd. På telefon hade man sagt att jag skulle få göra ultraljud men det blev mammografi i stället. Jag fick inte tala med en läkare om den utväxt jag oroade mig för, ingen analys gjordes heller, utan det blev en del gissningar om vad det kunde vara och efter mammografin fick jag åka hem. Jag vet lika lite nu vad det var som drabbat mig som innan besöket på bröstcentrum och det gjorde mig ledsen att jag blev behandlad som att det måste ske på minst kostsamma vis, därav inget ultraljud, ingen läkarkontakt, ingen analys och ingen godtagbar förklaring till det faktiska problemet som var orsaken till att jag beställde tiden på bröstcentrum. Det gjorde mig arg o besviken eftersom jag oroat mig en del och bara fick lite gissningar till svar. Gissa kan jag göra själv, jag söker hjälp hos specialist för att få VETA.

Till toppen

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Vården.se i samarbete med Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Så lyckas du med årets nyårslöfte

Är årets nyårslöfte att sluta röka? Nicotinells metod 7 Keys to Quit innehåller tips och strategier som hjälper dig att hantera både rökbegäret och gamla rökvanor – så att du lyckas bli rökfri.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com.se.gsk.com

Vårdgivare i närheten

Mammografi Eskilstuna

• Zebrakliniken Jag fick perfekt syn efter min behandling mot efterstarr kunde använda glasögon som jag fick för 7 år sedan mycket bra klinik med trevlig pe... - Allan Nilsson
    • Studentgyn Jättebra mottagning där man alltid känner sig trygg och välkommen! Väldigt bra mottagande. - Camilla
    • Tandläkare Guzman Trullenque Fantastiskt tandläkare med stor kompetens, trevligt bemötande av alla på mottagningen tandsköterskor och administration. Rekomenderar stark - Ewa Hjelte
    • Tandläkare Annika Ireblad Jätte bra service rekommenderar starkt eftersom dom här tandläkarna alltid är glada och jag är inte längre rädd för att gå till tandläkaren.... - Åke
    • Cityhälsan Centrum Jag har fått kallelser med fel tider på 3ggr under loppet av ca 2-3 år, sen pratar personalen mellan varandra som om det är jag som felat. "... - Lalana Isabelle