Bröstcentrum Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Eskilstuna

På bröstcentrum utreder, diagnosticerar och behandlar vi sjukdomar i brösten.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

Telefon 016 - 10 48 10 Växelnummer016 - 10 30 00
Mälarsjukhuset, Hiss G, Plan 7 - visa på karta

Bröstmottagning, Mammografi

3,8

• 19:00 - 19 maj, 2016 skrev:

Väldigt bra bemötande på Bröstcentrum. Kompetent personal med mycket empati.

Synd att jag behövde vänta länge på tid 2. Det var jobbiga veckor.

3,8

• 15:08 - 20 jun, 2013 skrev:

Jättefint mottagande av bröstsköterskan som verkligen lyssnade och tog min oro för mitt problem på största allvar och jag förstod på henne att jag skulle få svar på mina frågor innan jag var klar för hemfärd. På telefon hade man sagt att jag skulle få göra ultraljud men det blev mammografi i stället. Jag fick inte tala med en läkare om den utväxt jag oroade mig för, ingen analys gjordes heller, utan det blev en del gissningar om vad det kunde vara och efter mammografin fick jag åka hem. Jag vet lika lite nu vad det var som drabbat mig som innan besöket på bröstcentrum och det gjorde mig ledsen att jag blev behandlad som att det måste ske på minst kostsamma vis, därav inget ultraljud, ingen läkarkontakt, ingen analys och ingen godtagbar förklaring till det faktiska problemet som var orsaken till att jag beställde tiden på bröstcentrum. Det gjorde mig arg o besviken eftersom jag oroat mig en del och bara fick lite gissningar till svar. Gissa kan jag göra själv, jag söker hjälp hos specialist för att få VETA.

Har du vaccinerat dig mot årets influensa?

Varje influensaepidemi är unik och skyddet mot sjukdomen behöver förnyas varje år. Har du koll på varför du bör vaccinera dig? Läs mer om vad säsongsinfluensan innebär, hur den smittar och hur vaccinet fungerar!

Innehåll från Vaccinationsgruppen.

Äggfrysning

Carl von Linne

Vill du förlänga din fertila period?

Chansen att bli gravid minskar med stigande ålder och allt fler kvinnor väljer att förlänga sin fertila period genom att frysa in sina ägg tidigt i livet för att öka chansen att få barn senare.

Innehåll från Carl von Linnékliniken.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell

Har du som nyårslöfte att sluta röka?

Har du haft svårt att lyckas med ditt nyårslöfte? Du har fortfarande tre månader på dig! Nicotinells metoden 7 Keys to Quit kan hjälpa dig att bli rökfri en gång för alla.

Innehåll från Nicotinell.

Nicotinell (nikotin) är ett receptfritt läkemedel som används för rökavvänjning. 18 års åldersgräns. Gravida rökare rekommenderas att sluta röka helt utan nikotinersättning. Läs bipacksedeln noggrant. Se även www.nicotinell.se. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Lindra akut bihåleinflammation

Otrivin

Lider du av akut bihåleinflammation?

Otrinex är en receptfri nässpray som inte bara lindrar nästäppa vid förkylning utan lindrar också snabbt vid akut bihåleinflammation. Otrinex gör att du kan andas lättare redan inom några minuter!

Innehåll från Otrinex.

Otrinex 1 mg/ml nässpray är ett receptfritt läkemedel för nästäppa vid förkylning och akut bihåleinflammation som innehåller xylometazolin. Läs bipacksedeln noggrant. Bör ej användas längre än 10 dagar i följd. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com. CHSE/CHOTRI/0003/17

Förebyggande tandvård

Plackers

Räcker tandborstning för optimal munhälsa?

Det finns många missuppfattningar om hur du bäst sköter munhygienen. Plackers reder ut några begrepp och berättar varför det är viktigt att hålla rent även mellan tänderna!

Innehåll från Plackers.

Barnmorska i fickan

Min Doktor

Träffa en barnmorska direkt i appen Min Doktor

Vill du ha rådgivning kring preventivmedel eller behöver du förnya ditt recept? Hos Min Doktor kan du träffa en barnmorska när och var det passar dig!

Innehåll från Min Doktor.

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Behandlingar av munsår

Munsår - Zoviduo

Dubbelverkande effekt vid munsår

Har du fått de välbekanta stickningarna eller har ditt munsår redan brutit ut? Zoviduo är den första och enda munsårssalvan med 2i1-effekt som både förebygger utbrott och läker munssårsblåsor.

Vården.se i samarbete med Zoviduo.

Zoviduo® (aciklovir och hydrokortison), kräm, är ett receptfritt läkemedel. Används för behandling av tidiga tecken och symtom vid munsår på läppar och i ansiktet för att minska risken att ett munsår utvecklas till blåsor. 12 års åldersgräns. Använd endast Zoviduo® på munsår på dina läppar eller i ditt ansikte. Använd inte Zoviduo® i ögat, på insidan av munnen eller på könsorganen. Använd inte under längre tid än 5 dagar. Läs bipacksedeln noggrant. GlaxoSmithKline Consumer Healthcare A/S, se.gsk.com

Unik linsoperationsteknik

Novius

Korrigera synfel eller operera grå starr?

Novius Ögonklinik är först ut i Sverige med sin unika operationsteknik och Dick Lindgren är en av de patienter som har fått uppleva denna.

Vården.se i samarbete med Novius Ögonklinik.