Bröstcentrum Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Eskilstuna

På bröstcentrum utreder, diagnosticerar och behandlar vi sjukdomar i brösten.

Min Doktor – Vårdcentral i fickan

Telefon 016 - 10 48 10 Växelnummer016 - 10 30 00
Mälarsjukhuset, Hiss G, Plan 7 - visa på karta

Bröstmottagning, Mammografi

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

3,8

• 19:00 - 19 maj, 2016 skrev:

Väldigt bra bemötande på Bröstcentrum. Kompetent personal med mycket empati.

Synd att jag behövde vänta länge på tid 2. Det var jobbiga veckor.

3,8

• 15:08 - 20 jun, 2013 skrev:

Jättefint mottagande av bröstsköterskan som verkligen lyssnade och tog min oro för mitt problem på största allvar och jag förstod på henne att jag skulle få svar på mina frågor innan jag var klar för hemfärd. På telefon hade man sagt att jag skulle få göra ultraljud men det blev mammografi i stället. Jag fick inte tala med en läkare om den utväxt jag oroade mig för, ingen analys gjordes heller, utan det blev en del gissningar om vad det kunde vara och efter mammografin fick jag åka hem. Jag vet lika lite nu vad det var som drabbat mig som innan besöket på bröstcentrum och det gjorde mig ledsen att jag blev behandlad som att det måste ske på minst kostsamma vis, därav inget ultraljud, ingen läkarkontakt, ingen analys och ingen godtagbar förklaring till det faktiska problemet som var orsaken till att jag beställde tiden på bröstcentrum. Det gjorde mig arg o besviken eftersom jag oroat mig en del och bara fick lite gissningar till svar. Gissa kan jag göra själv, jag söker hjälp hos specialist för att få VETA.

Till toppen

Vårdcentral i fickan

Logga - Min Doktor

Träffa en läkare när och var du vill

Vården.se i samarbete med Min Doktor.

Hälsokontroller på nätet

Werlabs

Hälsokontroll via blodanalys

Werlabs erbjuder hälsoanalyser via blodprov som du enkelt beställer på nätet. Dina värden och resultat sparas i en onlinejournal som du kan använda för att följa dina värden över tid. Det gör att du tidigt kan fånga upp eventuell ohälsa.

Vården.se i samarbete med Werlabs.

Tandtrådsskola med Plackers

Tandtrådsskola med Plackers

Kom igång!

Vården.se i samarbete med Plackers.

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Trappa ner rökningen för ett hållbart resultat

För att lättare lyckas med ett liv utan cigaretter och nikotinberoende behövs en välplanerad trappa-ner-strategi. Tillsammans med Nicotinell ger vi dig tips på hur du får ett nikotinfritt liv.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Vårdgivare i närheten

Mammografi Eskilstuna