Lungmottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Eskilstuna

På lungmott utreder vi olika förekommande lungsjukdomar efter remiss från annan vårdinstans. Utredningen kan t.ex bestå av olika ingrepp såsom bronkskopi,som är en invasiv undersökning av luftvägarna, pleuratappning, som innebär provtagning av eventuell förekommande vätska i lungsäcken och spirometri,ett utandningsprov som mäter lungkapaciteten.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. doktor24 - Läkare i din mobil och dator, dygnet runt

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt!

Hos doktor24 kan du träffa en läkare online genom chatt eller videosamtal, dygnet runt alla dagar i veckan. Våra läkare har lång erfarenhet inom allmänmedicin och sjukvård och kan hjälpa dig med rådgivning, diagnos, recept eller intyg. Om du behöver träffa en läkare fysiskt kan du boka en tid på en vårdcentral direkt i appen.

Telefon 016 - 10 44 20 Växelnummer 016 - 10 30 00
Entré 11, Altheahuset entréplan - visa på karta

Remiss krävs om du inte besökt oss tidigare

Allergiutredningar, Allergologi, Astma, stödverksamhet, Lungsjukvård, Specialistsjukvård, Sömnproblem, Sömnutredningsverksamhet