Psykiatriska mottagningen Eskilstuna, Eskilstuna

Om Psykiatriska mottagningen Eskilstuna, Eskilstuna

Välkommen till Psykiatrisk mottagning Eskilstuna!Vi är en allmänpsykiatrisk specialistmottagning som behandlar svårare psykiatrisk problematik, t.ex. affektiva sjukdomar så som bipolär sjukdom, svårare depressioner, ADHD och ätstörningar.För beroendeproblematik och psykossjukdomar finns separata mottagningar i Eskilstuna, var god se dessa.Vi är cirka 55 personer som arbetar på mottagningen. Tillsammans kan vi erbjuda ett brett utbud av behandlingar så som olika psykoterapiinriktningar, enskilt och i grupp, läkemedelsbehandling, psykiatrisk omvårdnad och rehabilitering.Vi har ett nära samarbete med olika enheter inom sjukvården, t.ex. din behandlare på vårdcentralen. Samarbete sker också med andra aktörer, t.ex. olika verksamheter inom kommunen eller försäkringskassan.

Rademachergatan 38 - visa på karta
Allmänpsykiatri, vuxna