Akutvårdsavdelningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

Akutvårdsavdelningen Mälarsjukhuset

, Eskilstuna

Kungsvägen 42, Eskilstuna, 63188 Eskilstuna

På Akutvårdsavdelningen (AVA) vårdas patienter som beräknas behöva kort vårdtid. Målet är att färdigbehandla patienter vilket innebär en hel del undersökningar, provtagningar och behandlingar. Utskrivning pågår hela dygnet och vårdtiden beräknas vara 1-3 dygn med möjlighet upp till 5 dygn.

Informationen uppdaterades 12:00 - 13 dec, 2023

1 nov, 2023

Var inlagd på AVA Mälarsjukhuset 22-25/10 2023 akut pga problem med höger njure och jag är så nöjd. Även om jag fortfarande är sjuk och hemma och behandling fortsätter så kan jag verkligen inte klaga på den inledande akutvården jag fick. Väl omhändertagen av fantastisk, trevlig och omtänksam vårdpersonal, personal som också verkligen bjöd på sig själv med humor och varma leenden. Maten helt fantastisk. Tack all personal, ni är guld värda.

24 dec, 2021

Idag 24:e dec, är det 1 år sedan jag kom för första gången till akutmottagningen. Mitt hjärta valde att stanna och sedan pågick upplivning mm i många timmar. På juldagen efter att allt hopp var ute, valde jag att vakna upp och fortsätta att leva. Som 75 åring är jag djupt tacksam för all den vård jag fått. Mitt första år som ”pånyttfödd” har varit fantastiskt och mina kontakter med vården har varit mycket positiv. Till alla som haft med mig att göra under året, vill jag tacka för er insatts och ni ska veta att jag är mycket tacksam. Livet är fantastiskt!

30 nov, 2021

Nöjd

6 mar, 2021

Bästa tänkbara vård. Fantastiskt trevlig personal. Ville knappt åka hem. Fick en fyrfärgspenna av Eskilstunas bästa sjuksköterska 😊😊

7 maj, 2019

Hej! Jag kom med ambulans till akuten på Mälarsjukhuset och sen upp till AVA. Jag vill bara säga att alla sköterskor som jobbar på avdelningen har varit hela fantastiska. Snälla, omhändertagna, bara bäst. Tack!

Här kan du se omdömen som Akutvårdsavdelningen Mälarsjukhuset har fått i Nationella Patientenkäten.

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Besökstider