• Sök

    Sök

  • Jämför

    Jämför

  • Boka

    Boka

    Hitta rätt vård

Skicka en bokningsförfrågan eller ring för att komma i kontakt med den vårdgivare du valt.

Akutmottagningen Mälarsjukhuset, Eskilstuna

.

Eskilstuna

016 - 10 30 00

Akutmottagningen (AKM) är länets största öppenvårdsenhet. Dygnet runt finns jourläkare tillgängliga för specialiteterna kirurgi, medicin och ortopedi. För övriga specialiteter inom sjukhuset finns dagtid jourverksamhet på respektive klinik men jourtid (kvällar, nätter och helger) handlägges patienterna via AKM av respektive jourhavande läkare.

ANNONS. Min Doktor - Läkarbesök i mobilen

Träffa en läkare redan nu!

Min Doktor är Sveriges största vårdcentral på nätet och vi har öppet dygnet runt alla dagar i veckan. Vi erbjuder läkarbesök och konsultationer med barnmorska när och var det passar dig. Våra läkare ställer diagnos, skriver remisser och recept, direkt i din mobil.
Precis som på alla vårdcentraler är det kostnadsfritt för barn och högkostnadsskydd gäller.
Läs mer om Min Doktor

Träffa Min Doktor direkt på nätet

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Doktor24 guidar dig till rätt vård oavsett besvär — träffa läkare online när det går, boka tid på vårdcentral när det behövs. Vi som jobbar hos Doktor24 är läkare med i snitt 20 års erfarenhet. Vi finns tillgängliga för dig i appen dygnet runt och kan vi inte hjälpa dig online erbjuder vi dig att boka en tid hos en vårdcentral istället. Självklart är det gratis för barn och dig med frikort.

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Fakta

Telefon 016 - 10 30 00 Växelnummer 016 - 10 30 00
Besöksadress
Mälarsjukhuset, hus E54, plan 3 - visa på karta
Telefontider
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Öppettider
  • Måndag - Söndag Dygnet runt
Driftsform

Landsting/Region

Kategorier

Akutsjukvård, Akutverksamhet vid sjukhus, specialiserad vård

Omdömen

Snittbetyg på omdömen

3,9

Baserat på 6 omdömen

Lämna omdöme
  • Vårdkvalitet
  • Tillgänglighet
  • Lokal och hygien
  • Information
  • 12:36 - 27 sep, 2017 skrev:

    De avdelningarna jag varit på är fantastiska. Jag vill ge en extra ros till kirurgteamet och kvinnoavdelningen!

     Rekommenderar

    5,0

    Betyg 5 av 5
    • Vårdkvalitet

    • Tillgänglighet

    • Lokal och hygien

    • Information

  • 13:51 - 28 dec, 2016 skrev:

    Inkom sen eftermiddag på julafton med ambulans till ortopedakuten. Fantastisk personal med respektfullt bemötande. Kände mig trygg och väl omhändertagen.

     Rekommenderar

    4,2

    Betyg 4,2 av 5
    • Vårdkvalitet

    • Tillgänglighet

    • Lokal och hygien

    • Information

  • 18:48 - 02 jul, 2016 skrev:

    Fick i dag ett mycket bra bemötande när jag uppsökte akuten pga " känningar i hjärtat" Fick snabbt komma in, sjuksköterskan Andreas som tog hand om mig var lugn, kompetent, noggrann och "kände direkt av mig" och kunde med allvar och lättsam humor få mig att slappna av och känna mig trygg. Fantastiskt med vårdpersonal som har ett sådant patientfokus, det betyder så mycket. Ger akuten i Eskilstuna bästa betyget.

     Rekommenderar

    4,2

    Betyg 4,2 av 5
    • Vårdkvalitet

    • Tillgänglighet

    • Lokal och hygien

    • Information

  • 08:22 - 05 apr, 2016

     Rekommenderar

    4,0

    Betyg 4 av 5
    • Vårdkvalitet

    • Tillgänglighet

    • Lokal och hygien

    • Information

  • 20:51 - 28 okt, 2015 skrev:

    Denna gång fick jag hjälp snabbt, kompetent och trevlig personal! Totala besöket tog sin tid, men gick snabbare än förra gången jag var där. Jag fick svar på alla frågor jag ställde m.m.

     Rekommenderar

    4,8

    Betyg 4,8 av 5
    • Vårdkvalitet

    • Tillgänglighet

    • Lokal och hygien

    • Information

  • 16:55 - 09 dec, 2012 skrev:

    Är förfärad efter ett besök till Eskilstunas sjukhus akutmottagning! Patienten jag följde med var min sambo som p g a astma inkom med stora andningssvårigheter och en kraftig förkylning med mycket besvärande hosta. De stora andningssvårigheterna skapade yrsel och panikattacker. Trots en intensiv medicinkur som var ett resultat av en tidigare vårdcentrals insatser försämrades läget ytterligare varför ett besök till akuten blev oundvikligt. Vid akuta andningasvårigheter och bröstsmärtor informerar skyltar om att man omgående ska kontakta receptionen när man kommer dit. Trots detta hänvisades vi till väntrummet där vi blev sittandes i över 30 min innan vi ens fick komma in. En del standard prover togs av en vikarierande sjuksköterska men vi fick själva återkommande påtala hur akut läget var för att få tillstånd en behandling som skulle fungera avhjälpande för min sambos andningssvårigheter. Initialt hänvisade man till att vi var tvungen att vänta på att få träffa en läkare. Men efter påtryckningar frångick den vikarierande sjuksköterskan gällande rutiner och haffande en läkare någonstans i korridoren och fick en temporär delegation på att ge min sambo en inhalator behandling med mediciner. Då hade det gått en och enhalv timme sedan vi anlände till akuten för att söka hjälp för min sambos stora andningssvårigheter! Behandlingen hjälpte men vi fick ändå rådet att kvarstanna på akuten för att ändå träffa en läkare på platas, framförallt för att eventuellt få andra mediciner utskrivana för att slippa ytterligare besök till akuten. Vi anlände till akuten vid halv sju på kvällen, efter midnatt vid kl ett på natten gav vi upp! Vi skrev ut oss själva på "egen risk" utan att ha fått träffat en läkare. Upplevelsen var att det fortfarande var många timmars väntande kvar innan vi skulle få träffa en läkare! I samtal med sjuksköterskor som för tidpunkten var i tjänst bekräftade de hur illa ställt det är med tillgången på läkare på AKUTEN! Jag citerar: -Vi har försökt påtala hur svår situationen är, vi mår inte bra men det är ingen som bryr sig! Upplevelsen av apatisk och uppgiven personal var påtaglig. Ett exempel var alla de personer som sågs talandes i mobiltelefon inne på akuten trots stora skyltar som talar om att det är förbjudet för att de kan störa livsuppehållande medicinsk utrustning. Men ingen ur personalen brydde sig något som jag fann mycket märkligt. Hade vi inte fått en sjuksköterska som vikarierade och kom från ett annat sjukhus så hade nog hela kvällen förblivit en skräckupplevelse. Det är beklämmande hur lång behandlingstid man har i dessa mycket akuta och allvarliga sammanhang!Vem tänker ta ansvar för den här oacceptabla situationen som råder på akutmottagningen i eskilstuna!Detta kan ni se som ett formellt klagomål på verksamheten!


    1,0

    Betyg 1 av 5
    • Vårdkvalitet

    • Tillgänglighet

    • Lokal och hygien

    • Information

Lämna omdöme
Är du vårdgivare och vill synas på Vården.se? Läs mer om Vården.se

Stämmer inte informationen?