Öppet, idag till 13:00

Eva Röstberg, Eskilstuna

Rademachergatan 21, 1 tr

Eva Röstberg, Eskilstuna

Jag vänder mig till dig som söker för något/några av följande besvär: smärta, spänning, stress, huvudvärk, yrsel, trötthet, depression, ångest samt sömnstörning.
Jag har ett beteendemedicinskt arbetssätt som tar hänsyn till hur kroppsliga besvär och sjukdomar påverkas av beteende, livsstil och den miljö man lever i. Med beteende menas det vi gör, säger, tänker och känner.
Du får berätta om dina besvär och därefter följer en undersökning. Tillsammans gör vi sedan en s.k. beteendeanalys som hjälper dig att förstå hur de kroppsliga besvären hänger ihop med dina tankar, känslor och beteenden. Detta arbetssätt ger en helhetssyn på dina besvär.
Samtal, avslappningsövningar, fysisk aktivitet, Basal kroppskännedom och Mindfulness hjälper dig att förändra dina rörelsevanor och beteenden.
Beteendemedicinsk sjukgymnastik ger dig användbara verktyg i din vardag. Du kan påverka dina besvär i positiv riktning och du kan även ta hand om återkommande besvär.

Informationen uppdaterades 17:23 - 15 feb, 2021

Måndag - Torsdag : 08:30 - 17:00