Affektiv mottagning Globen, Psykiatri Södra Stockholm
mental health

Affektiv mottagning Globen, Psykiatri Södra Stockholm

, Enskede-Årsta-Vantör

Arenavägen 33,7 tr,Johanneshov, 12177 Enskede/Årsta/Vantör

Mottagningen tar emot patienter för fördjupad psykiatrisk bedömning, utredning och behandling av depressions-sjukdomar och bipolära syndrom.

Vår verksamhet ligger vid Globen. Om du redan är patient hos oss kan du kontakta oss direkt alla vardagar kl. 08:00-12:00 och 13:00-16:30 på telefonnummer 08-123 411 00 (reception).
Recepttelefon 08-123 411 77, är öppen måndag, tisdag, torsdag och fre dag kl. 10:00-11:00. Ring i god tid innan din medicin tar slut (minst tre dagar).

Vid behov av akut psykiatrisk vård hänvisar vi till Psykiatrisk jourmottagning Rosenlund. Öppettider för telefonjour och telefonbokade akuta besök, alla dagar 08:00 - 22:00. Telefonnummer 08-123 415 80.

Vid behov av psykiatrisk vård efter kl. 22:00 hänvisas du till Psykiatriska akutmottagning, S:t Görans sjukhusområde, Vårdvägen 5, telefonnummer 08-123 492 00.

Informationen uppdaterades 21:53 - 28 jan, 2024

15 dec, 2023

Märkligaste psykiatrikern jag träffat. Om du inte vill få Buddhism och alternativ medicin påtvingat så undvik dr Gustav.

13 apr, 2022

Det är ju såklart regionens fel men de har verkligen NOLL resurser. Allt de kunde erbjuda är terapeut en gång var tredje vecka och läkare en gång i halvåret. Jag är ändå ett akut fall om man säger så, och både de och jag vet att det jag behöver är möte med legitimerad psykolog varje vecka och psykiatriker en gång i månaden.

2 jun, 2021

En gång i tiden var sjukvården för patienterna, nu är det något helt detta ställe är ett praktexempel på problematiken som kan ses hos Statligt styrda organ. Följer du inte deras spelregler kommer dom behandla dig som smuts. Undvik om du har psykiska besvär.

24 feb, 2020

Ni borde ordna en mailadress, det är ju trots 2020