Gynekologmottagningen - Lasarettet i Enköping

Om Gynekologmottagningen - Lasarettet i Enköping

Vi är en gynekologisk specialistmottagning med till största delen tidsbokade besök men även viss akut verksamhet.

Årligen har vi cirka 4 500 läkarbesök, utför cirka 300 dagkirurgiska operationer och ett mindre antal slutenvårdsoperationer samt cirka 1 000 sjuksköterskebesök.

Vi har inget remisstvång utan tar emot patienter som söker på eget initiativ och i mån av möjlighet även akut, men också på remiss från husläkare.

Hos oss kan du få hjälp med:

kvalificerad rådgivning av sjuksköterska/barnmorska.

utredning och behandling av vanliga gynekologiska sjukdomar

utredning och behandling av cellavvikelser

klimakteriebesvär

infertilitet

inkontinens

familjeplanering och abortrådgivning

Vi utför både medicinska och kirurgiska aborter, mera komplicerad preventivmedelsrådgivning samt sterilisering

Kungsgatan 71, Huvudentrén, plan 5 - visa på karta
  • Måndag - Onsdag 07:30 - 16:00

Gynekologmottagningen - Lasarettet i Enköping

4,2

18:05 - 25 maj, 2018

15:18 - 15 maj, 2018 skrev:

Tack för ett mycket givande besök jag gjorde hos er den 15/5 2018. Träffade en mycket intresserad läkare. Hon var duktig och inkännande, lätt att prata med.

3,8

11:55 - 26 apr, 2017 skrev:

Min hustru var där och träffade underläkare Linnea Hansson Ossinger. Hon är mycket nöjd och dessutom kunde Linnea kommunicera på tyska med min fru som ännu inte talar tillräcklig svenska. Mycket bra och professionellt bemötande.

20:55 - 30 jul, 2015 skrev:

Kom försent till min tid, fick träffa en helt underbar sköterska( minns tyvärr ej namn) som klämde in mig iaf och lugnade min oro!
Underbar personal!!❤️

08:55 - 24 jun, 2015 skrev:

Alltid ett trevligt och professionellt bemötande. Tydlig och enkel information vid besök och per telefon. Trevliga, lugna lokaler.
Vid kontakt om receptförnyelse via telefonsvarare ringer de upp och frågor om hälsan om de anser att det kanske behövs ett återbesök.

13:52 - 18 maj, 2015 skrev:

Bäste Per

Tack för att du tog och åtgärdade mitt problem som jag haft i flera års tid. Är tacksam./ Bålstabo

14:34 - 03 feb, 2014 skrev:

Fått så bra bemötande av Jenny i "receptionen" Hon är verkligen serviceminded och tänker och bryr sig om patienten. Man känner sig sedd och onhändertagen och det lugnar en så bra inför beöken...

15:08 - 26 apr, 2013 skrev:

Fick snabb hjälp och dom tog mig på alvar. En mindre operation gjordes på plats. Bra återkoppling efteråt. Nöjd med besöken.

09:21 - 06 mar, 2013 skrev:

Det rådde en viss tveksamhet över hur mitt ärende skulle hanteras.Personalen hade ej rutiner för i fyllandet av journalen gällande mig.Jag kände det som att mitt ärende kommer bort!!!! Mitt besök var den 28 Januari. Skulle bli kallad för op. i slutet av Februari ,men har ej ännu fått besked.6/3-13 Ps Hälso formuläret ska inte fyllas i medan läkaren sitter bredvid och väntar!! Ineffektivt läkar arbete!Formuläret ska i fyllas i av patienten när denne sitter i väntrummet,

2,0