Lasarettet i Enköping

Om Lasarettet i Enköping

Lasarettet i Enköping är ett länsdels- och akutsjukhus för södra länsdelen. Verksamheten drivs i nära samarbete med Akademiska sjukhuset och Håbo och Enköpings kommuner.

Inom lasarettet finns gynekologi, kirurgi, ortopedi, röntgen, internmedicin, intensivvård, rehabilitering, sjukhusansluten hemsjukvård och viss geriatrik.

Det finns också konsultmottagning för ögon, hud och onkologi samt en akutmottagning som har öppet dygnet runt. Idag opereras omkring hälften av länets patienter med höft- och knäledsartros i Enköping.

Ej angivet Växelnummer
Kungsgatan 69-71 - visa på karta