Distriktsrehabiliteringen Emmaboda

Distriktsrehabiliteringen Emmaboda

, Emmaboda

Rådhusgatan 12, Emmaboda, 36130

Ändrade öppettider under påsken Torsdag 28/3 kl. 8-14 Fredag 29/3 Stängt Måndag 1/4 Stängt Från och med tisdag 2/4 ordinarie öppettider.

Till oss kan du söka om du har besvär från rörelse och stödjeorganen (muskler, leder, skelett och nerver) men även neurologiska sjukdomar, sjukdomar från andningsorganen och stressrelaterade besvär. Sjukgymnaster/fysioterapeuter utför undersökning, bedömning och behandling. Du kan också besöka oss på vår digitala mottagning via video eller telefon. Tillsammans sätter vi mål och hjälper dig att hitta dina egna resurser. Vi utför individuellt anpassad behandling, gruppbehandling rådgivning samt utformar individuellt anpassad träning. Syftet med behandlingen är att kunna leva ett aktivt och självständigt liv med bästa möjliga livskvalitet.
Arbetsterapeutens fokus är att göra det möjligt för människor att på bästa sätt kunna klara sina dagliga aktiviteter. Distriktsrehabiliteringens arbetsterapeut får du träffa när du har nedsatt handfunktion till följd av sjukdom, skada eller överansträngning. Vi gör bedömningar av din handfunktion och utifrån dina behov erhåller du exempelvis träningsprogram, utprovning av handledsstöd eller rådgivning. Vi träffar också dig som har långvarig smärta eller stress som påverkar din vardag. Vi ser över i vilken mån smärtan och/eller stressen begränsar dig och du får verktyg för att skapa bättre förutsättningar att hantera din smärta och eller stress. Vi ser till hela människan och samverkar med andra yrken inom hälso- och sjukvården. Vårt arbete är baserat på vetenskaplig grund. Vi är aktivt engagerade i arbetet med nationella riktlinjer inom hälso- sjukvård och sjukvårdens kvalitetsarbete.

Informationen uppdaterades 07:44 - 26 mar, 2024

Massage