Familjevårdsenheten kvinnokliniken Höglandssjukhuset Eksjö

Familjevårdsenheten kvinnokliniken Höglandssjukhuset Eksjö

, Eksjö

Västanågatan, hus 11, Eksjö, 57581

Ultraljudsmottagningen
Du som är gravid erbjuds ultraljudsundersökning för att fastställa graviditetens längd, se antal foster och eventuella avvikelser. Tid bokas via barnmorskan på kvinnohälsvården.

Specialistmödravården
Mottagning för dig som väntar barn och har diabetes. Remiss hit får du av barnmorskan på kvinnohälsovården.

Auroramottagning
Mottagning för dig som känner stor förlossningsrädsla och har behov av hjälp och stöd att bearbeta rädslan. Vänd dig till din barnmorska på kvinnohälsovården för remiss hit.

Förlossningsavdelningen
Du som ska föda barn är välkommen hit. För bästa omhändertagande vill vi att du ringer innan du kommer. Du kan också ringa till oss dygnet runt för rådgivning.

BB-avdelning
Efter förlossningen kommer du tillsammans med ditt barn och din partner till BB-avdelningen där ni tillsammans får hjälp att ta hand om ert barn på bästa sätt. Vår ambition är att erbjuda övernattning för din partner första dygnet.
BB-mottagning
När du går hem från BB sker fortsatt kontakt med BB-mottagningen per telefon fram till återbesöket. Vid återbesöket får ni träffa barnläkare och barnmorska. Telefon 010-243 58 05.

Amningsrådgivning
Du är välkommen att ringa för att få hjälp och stöd med amningen. Telefon 010-243 58 05.

Informationen uppdaterades 11:08 - 27 feb, 2024

BB-verksamhet, Modersmjölksverksamhet