Röntgen Höglandssjukhuset Eksjö

Eksjö

Röntgen utför röntgenundersökningar av skelett, urinvägar, mag-/tarmkanalen, lungor och hjärta. Röntgen utför även datortomografier, kärlundersökningar, mammografi och undersökningar med ultraljud samt med magnetkamera (MR). Hit kommer man på remiss från läkare. Du kan välja var i länet du vill göra din röntgenundersökning.
Drop in för skelett- och lungundersökningar
Du kan komma när det passar dig på våra drop in-tider för skelett- och lungundersökningar. Det är läkaren som skrivit remissen som får svaret på undersökningen.
Var beredd på att vänta om flera patienter kommer samtidigt, eller om en patient kommer in akut.
Drop in-remissen är giltig i 3 veckor.

Drop in på röntgen i Eksjö är måndag, onsdag
8–11:00, 12:30-15:00
och fredag kl. 8-11, 12:30-14:00.

Vid frågor om drop in, ring 010–243 52 21.

Beställ din receptbelagda medicin online

Snabbt, säkert & fraktfritt!

Apoteket
Till Apoteket.se

ANNONS. Min Doktor – Vårdcentral i fickan

ANNONS. Doktor24 - Läkare i din mobil och dator

Fri rådgivning till rätt vård, dygnet runt!

Det är jobbigt att vara sjuk, att få vård ska vara enkelt.

Sök vård nu!

Telefon 010 - 243 52 20 Växelnummer 010 - 241 00 00