Röntgen Höglandssjukhuset Eksjö

Om Röntgen Höglandssjukhuset Eksjö

Röntgen utför röntgenundersökningar av skelett, urinvägar, mag-/tarmkanalen, lungor och hjärta. Röntgen utför även datortomografier, kärlundersökningar, mammografi och undersökningar med ultraljud samt med magnetkamera (MR). Hit kommer man på remiss från läkare. Du kan välja var i länet du vill göra din röntgenundersökning.
Drop in för skelett- och lungundersökningar
Du kan komma när det passar dig på våra drop in-tider för skelett- och lungundersökningar. Det är läkaren som skrivit remissen som får svaret på undersökningen.
Var beredd på att vänta om flera patienter kommer samtidigt, eller om en patient kommer in akut.
Drop in-remissen är giltig i 3 veckor.

Drop in på röntgen i Eksjö är måndag, onsdag
8-11:00, 12:30-15:00
och fredag kl. 8-11, 12:30-14:00.

Vid frågor om drop in, ring 010-243 52 21.

Entré Tallvägen, hus 7, plan 4 - visa på karta
Drop-in
Ja
Bild- och funktionsmedicin, Datortomografiverksamhet, MR-verksamhet, Ultraljudsverksamhet

Röntgen Höglandssjukhuset Eksjö