Edsbergs vårdcentral

Edsbergs vårdcentral

, Sollentuna

Edsbergs Torg 1,SOLLENTUNA, 19252 Sollentuna

Edsbergs vårdcentral erbjuder dig:
Tidsbokning: Kontakta oss via telefon.
Återbud: Kan lämnas dygnet runt på telefon.

Vårdcentralen kan även hjälpa dig med:

* Rökavvänjning
* Diabetesmottagning
* Medicinsk fotvård
* Vaccinationsmottagning
* 24-timmars blodtrycksmätning
* På vårdcentralen finns också leg psykolog.

Laboratorium: SYNLAB Medilab öppet 08:00-16:00 mån-tor, 08:00-14:00 fre.

När vårdcentralen har stängt och du inte kan vänta går det bra att kontakta 1177 på telefon för rådgivning och hänvisning – ring telefonnummer 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Informationen uppdaterades 11:15 - 17 apr, 2024

Läkarbesök
Besök hos hudläkare

4 mar, 2024

Sämsta möjliga mottagande när jg kom dit med min dotter som hade svullet finger. Receptionen undrade om vi hade bokat tid. Nej sa jag. Vi har ingen drop-in, du måste ringa hit och boka tid. -Men jag är ju här redan. Måste jag ringa hit när jag är här??? Ja, det måste du. Jag ringde och det var så lång telefonkö så systemet tog inte emot fler i kön. Jag återvände till receptionen och sa att jg onte kunde komma fram. -Nej precis sa receptionen, många är sjuka och bokar tid. -Jaha sa jag, då får vi väl leta upp nåt annt ställe som kan hjälpa oss. Det börjar likna Afghanistan här i Sverige!!!

3 jul, 2023

Stor omsättning på läkare ej bra. Hinner precis få bra kontakt med Dr då slutar den. Vill ha en o samma o ej byta hela tiden. Blir en annan VC med gott rykte.

30 jan, 2023

Man får ett trevligt bemötande i receptionen och läkare. Det ända är de korta undersökningarna jag har fått sista tiden. Har ett långvarig problem och känner att jag blir inkastad och snabbt utkastad från undersökningen vilket inte ger ett tryggande bemötande eller att man tas på alvar nu när man söker hjälp.. Chatten är bedrövlig - borde se över detta..

8 okt, 2022

Tillgängligheten genom chatt absolut inte godkänt!! Fick vänta 29timmar innan jag fick svar! Och då hade jag ändå påmint de om mitt ärende. När jag väl fick tid så hade de bytt min husläkare utan mitt vetskap. Tjejerna i kassan är mycket trevliga men läkarna känns inte så att man vill anförtro sig till.

8 jun, 2022

Läkarna man träffar på vårdcentralen är bra men tillgängligheten är bedrövlig. Detta omdöme gäller i första hand den så kallade chatten. ”Chatten” marknadsförs som det snabbaste sättet att få hjälp. Hittills har det aldrig varit fallet för mig. Nu senast fick jag vänta över en timme mellan varje svar från vårdcentralen, det är knappt att man hinner beskriva sitt ärende innan dagen är slut och ”chatten” stänger. Att kalla det en ”chattkonversation” är mycket överdrivet. Vill du ha en tid och hjälp samma dag bör du ringa direkt på morgonen när de öppnar.

Här kan du se omdömen som Edsbergs vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vaccinationsverksamhet, Distriktssköterskeverksamhet, Medicinsk fotvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Psykologverksamhet, barn och ungdom, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Tobaksavvänjning, primärvård, Kuratorsverksamhet, Psykologverksamhet, vuxna, Allmänmedicin