Vårdcentralen Drottninghög

Vårdcentralen Drottninghög

, Helsingborg

Blåkullagatan 11C, Helsingborg, 25457 Helsingborg

När du blir sjuk, skadar dig eller behöver hjälp med din psykiska hälsa är du välkommen till oss. Du kan även få de vanligaste vaccinationerna hos oss, till exempel mot influensa. Om du behöver hälso- och sjukvård av någon annan än oss hjälper vi dig vidare. All vår personal är utbildad i HBTQ-frågor och vårdcentralen är HBTQ-certifierad. Med 1177 direkt kan du söka vård digitalt hos oss på vårdcentralen. Du får en bedömning av dina symtom och kan sedan välja att chatta med vårdpersonal.

Informationen uppdaterades 16:20 - 16 nov, 2023

12 maj, 2022

Tyvärr mycket dålig service. Har man förkylningssymtom får man gå in via ambulansentrén som självklart är låst. Då står man där och väntar under öppen himmel och ingenstans att sitta. Sist dröjde det 40 minuter och ingen öppnade. När jag gick runt till huvudentrén för att fråga då skriker receptionisten att jag inte får komma in och ska vänta trots 40 min väntan och att läkaren kommer. Detta händer mig vid två tillfälle, mitt barn vid ett tillfälle och alla andra som får stå och vänta länge utan någon information av någon. Tyvärr mycket dålig service.

20 maj, 2021

Speciellt ett stort tack till er fantastiska distriktssköterska Carina som med stort engagemang ställer upp på alla sätt.

12 maj, 2021

Här kan du se omdömen som Vårdcentralen Drottninghög har fått i Nationella Patientenkäten.

Distriktssköterskeverksamhet, Artrosskola, Allmänmedicin, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Psykoterapi, vuxna, Kuratorsverksamhet, Vaccination mot covid-19, Vaccinationsverksamhet, Primärvårdsrehabilitering, Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Äldrevårdsmottagning, primärvård, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Sårverksamhet, Arbetsterapi, Dietistverksamhet