Akutmottagning, Danderyds Sjukhus AB

Akutmottagnings Sjukhus AB

, Danderyd

Entrévägen 4,DANDERYD, 18288 Danderyd

Danderyds akutmottagning är en av Sveriges största sett till antalet patienter. Vi tar emot allvarliga, akuta sjukdoms- eller olycksfall.

Vi tar emot patienter:
från fyllda 18 år med medicinska sjukdomstillstånd och kardiologiska sjukdomstillstånd
från fyllda 15 år med kirurgiska och urologiska sjukdomstillstånd och ortopediska sjukdomstillstånd

Om du inte är akut sjuk ska du i första hand kontakta din vårdcentral, närakut eller jourläkarmottagning. Du kan också kontakta 1177 på telefon 1177 för rådgivning.
För att ge de svårast sjuka och skadade patienterna kortast möjliga väntetid bedöms och prioriteras alla sökande. Det kan innebära att den som väntat längst inte alltid är näst på tur att få träffa läkare.
Hur länge du behöver vänta beror på hur många besök som är före dig, din prioritet och andras prioriteringar. Det går inte att säkert meddela hur lång väntetiden blir och den kan ändras med kort varsel.
Du ska alltid åka till närmaste akutmottagning vid livshotande tillstånd samt om du känner dig allvarligt oroad över plötsligt uppkomna besvär som du inte känner igen. Exempel på sådana besvär kan vara:
- Bröstsmärtor
- Plötsliga talsvårigheter
- Plötsliga andningssvårigheter
- Stroke (slaganfall)
- Plötsliga buksmärtor du inte känner igen
- Olika typer av olyckor t ex trafikolyckor, fallolyckor
- Arm- och benbrott

Informationen uppdaterades 17:11 - 12 dec, 2023

19 nov, 2022

När man kommer in till närakuten dubbelvikt i smärtor och liggande på golvet av smärtor så borde man kunna få hjälp snabbare eller hänvisas till akuten. Man borde även få smärtstillande så snart som möjligt. När väl allvaret i min situation hade landat och jag fick vara i ett rum på akuten så togs jag om hand på ett bra sätt av vänlig personal.

Måndag - Söndag:00:00 - 23:59

Akutverksamhet vid sjukhus, allmän, Akutverksamhet vid sjukhus, neurologi, Akutverksamhet vid sjukhus, kardiologi, Strokevård, Akutverksamhet vid sjukhus, internmedicin, Akutverksamhet vid sjukhus, infektion, Akutverksamhet vid sjukhus, kirurgi