Ryggradsvägen 11, Stockholm

Tandreglering Danderyds Sjukhus

Välkommen till Tandreglering Danderyds Sjukhus!

Tandreglering Danderyds Sjukhus (TRDS) är en privat specialistklinik inom ortodonti, tandreglering i Stockholm. Kliniken är ansluten till försäkringskassan och har landstingsavtal.

Vårt mål är att erbjuda Dig som patient den bästa behandlingen inom tandreglering i kombination med senaste teknik och beprövad erfarenhet. Vi samarbetar med flera ledande amerikanska företag inom tandreglering på insidan och Invisalign.

Det finns olika sorters tandreglering

Hos Tandreglering Danderyds Sjukhus får du tandvård av högkvalitet, och valet av tandreglering anpassas alltid efter dina unika behov. Du erbjuds följande behandlingar:

• Tandställning med Invisalign (osynlig tandställning)
  • Tandställning på insidan
  • Tandställning med porslin/metall

Anslutna till Försäkringskassan och avtal med Stockholms läns landsting

Kliniken är ansluten till Försäkringskassan vilket innebär att vuxna patienter med funktionella bettfel har möjlighet att få delar av sin behandlingskostnad täckt av försäkringskassan.

Vi har även avtal med Stockholms läns landsting, vilket innebär kostnadsfria behandlingar för Ditt barn (tandregleringscheck).

Välkommen att kontakta Tandreglering Danderyds Sjukhus för tidsbokning och information!

Informationen uppdaterades 14:08 - 16 feb, 2023

Anahita Ehrenblad

Atousa Wikström

Helene Kneck

Ammie Pethrus

Jenny Stensell

Anna Rosenblad Karlson

25 maj, 2023

Jag började min tandställningsresa i ett annat land, men kliniken var extremt serviceminded och hjälpte så att bytet av kliniker blev så bra som möjligt. De har varit super snälla, rådgivande och stöttande i min långa långa resa. Rekommenderar starkt!

15 mar, 2022

Superbemötande, helt underbar personal och fantastiskt duktiga!

18 okt, 2021

Tror det är nästan omöjligt att hitta en personal någon annanstans med sådan värme och proffesionalitet som dom på Trds Danderyd har. Jag har precis avslutat min behandling av invisalign och redan från dag ett kände jag mig väl omhändertagen. Hela planeringen var fantastiskt gjord och resultatet blev bättre än jag vågat hoppats på. Jag är så lycklig över att jag blev rekommenderad till Anahita och teamet. Stort tack för allt!

6 nov, 2019

8 okt, 2018

Vilken resa jag har varit med om i 11/2 år. Från att har haft ett glugg mellan framtänderna och saknat tand 2. Jag har justerat tänderna med hjälp av invisalign. Jag har satt in en tandbro som ersätter tanden jag saknar. Nu kan jag ler varje minut och detta har förändrat mitt liv mycket. Tusen tack till dig Atousa W Jag kommer aldrig att glömma dig.

Fråga ställd 15:05 - 8 okt, 2019

1. Är tandreglering på insidan eller utsidan på tänderna? 2. hur kan man se priserna på detta förutom konsultation?

Tandreglering Danderyds Sjukhus svarar:

Hej Sara, Vänligen kontakta oss för priser. Med vänlig hälsning TRDS 08-753 02 10

Fråga ställd 08:12 - 28 apr, 2018

Hej, jag försöker hitta en prislista på er hemsida, men lyckas ej. Jag undrar vad det kostar att komma in och göra en konsultation hos er? Jag är 35 och har väldigt sneda tänder. Skulle vilja göra en bedömning för att se om jag kan ha tandställning samt om jag kan få en del betald av försäkringskassan.

Tandreglering Danderyds Sjukhus svarar:

Godmorgon! Du är välkommen att ringa och boka en konsultation på nummer 08-753 0210. Mvh Sandra/TRDS

Fråga ställd 13:01 - 17 okt, 2017

kan ni ringa mig på 08-51480180 har försökt att nå ER utan resultat,,det gäller remiss till ER

Tandreglering Danderyds Sjukhus svarar:

Hej Tack för förfrågan. Ring oss på 087530210 alternativt mail på info@trds.se Vi försöker ringa till dig på numret ovan. Välkommen till oss!

Fråga ställd 16:36 - 22 sep, 2017

Vill jämföra pris på tandställning på insidan och invisaline. Men hittar ingen prislista.

Tandreglering Danderyds Sjukhus svarar:

Hej Eva, Tack för förfrågan. Du är varmt välkommen till oss på Tandreglering Danderyd. Vänligen maila oss på info@trds.se för mer info eller ring på 08 7530210 då kan vi gå igenom prislistan. Varmt Välkommen Anahita Ehrenblad ortodontist/övertandläkare

Fråga ställd 00:31 - 3 sep, 2017

Vad kostar Invisalign hos er?

Hej! Det kostar 55.000kr Mvh TRDS