Danderyds sjukhus, Hus 50 - Visa på karta

Logo Tandreglering Danderyds Sjukhus

Om Tandreglering Danderyds Sjukhus

Välkommen till Tandregleringen Danderyds Sjukhus. TRDS är en privat specialistklinik inom Ortodonti, tandreglering. Kliniken är ansluten till försäkringskassan och har landstingsavtal.

Vårt mål är att erbjuda Dig som patient den bästa behandlingen inom tandreglering i kombination med senaste teknik och beprövad erfarenhet. Vi samarbetar med flera ledande amerikanska företag inom tandreglering på insidan och invisalign.

Anslutna till Försäkringskassan och avtal med Stockholms läns landsting

Kliniken är ansluten till försäkringskassa vilket innebär att vuxna patienter med funktionella bettfel har möjlighet att få delar av sin behandlingskostnad täckt av försäkringskassan.

Vi har även avtal med Stockholms läns landsting, vilket innebär kostnadsfria behandlingar för Ditt barn (tandregleringscheck).

Kontakt oss gärna för mer information om hur vi kan hjälpa dig!

Informationen uppdaterades 09 maj 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Tandreglering Danderyds Sjukhus

Tandreglering, specialist hos Tandreglering Danderyds Sjukhus i Stockholm

Ortodonti (tandreglering) betyder raka tänder. Med olika former av tandställningar kan olika bettfel behandlas utan att dina tänder påver...

Tandställning med Invisalign hos Tandreglering Danderyds Sjukhus i Stockholm

Din behandling med Invisalign består av ett antal nästintill osynliga, avtagbara Aligners (skenor) som du varannan vecka byter till nya. Var...

Tandställning på insidan hos Tandreglering Danderyds Sjukhus i Stockholm

I samarbete med American Orthodontics har vi nöjet att presentera det senaste inom tandställningar på insidan av tänderna, My harmony smile....

Tandställning med porslin/metall hos Tandreglering Danderyds Sjukhus i Stockholm

För att uppnå den bästa och mest exakta tandställningen för ett perfekt leende sker detta med tandställning på utsidan av antingen porslinfä...

Anahita Rashedi Ehrenblad

• Sollentuna specialistklinik, Eastman Institutet
Specialist i tandreglering 2009-2011
  • New York University College of Dentistry, NYC, USA
Universitetsadjunkt, Faculty, 2001-2002
  • Eastman Institutet, Stockholm, specialisttjänstgöring i ortodonti / tandreglering, 2005-2008
  • Karolinska Institutet, Stockholm, tandläkarexamen 1996-2001

Karta - Danderyds sjukhus, Hus 50

11:20 - 08 okt, 2018 skrev:

Vilken resa jag har varit med om i 11/2 år. Från att har haft ett glugg mellan framtänderna och saknat tand 2. Jag har justerat tänderna med hjälp av invisalign. Jag har satt in en tandbro som ersätter tanden jag saknar. Nu kan jag ler varje minut och detta
har förändrat mitt liv mycket. Tusen tack till dig Atousa W Jag kommer aldrig att glömma dig.

09:25 - 27 sep, 2018 skrev:

Fantastisk klinik med extremt bra service. Gjorde invisalign här och är så himla nöjd :) De har dessutom väldigt snabba leveranser på skenor och toppen att man kan scanna tänderna istället för att ta avtryck. Ett speciellt tack till Anahita som varit helt suverän och alltid fått mig att bli lugn när jag som tandvårdsrädd stressat upp mig. Hon har alltid lyssnat till mig och anpassat behandlingen till hur jag vill ha det.

17:03 - 26 sep, 2018 skrev:

Fantastiskt professionell tandreglering som blev mycket mycket bättre än alla mina förväntningar. Speciellt Atousa säkerställer en standard och ett bemötande utöver det vanliga. Det är hit man ska komma för ett vackert leende.

13:12 - 25 sep, 2018 skrev:

Kanon bra service och är jätte nöjd med resultatet efter min tandreglering.

09:47 - 12 mar, 2018 skrev:

Jag har inte slutfört min behandling med invisalign än, men är hittills mycket nöjd! Man får alltid ett trevligt bemötande och bra service! Skulle helt klart rekommendera invisalign samt Danderyds tandreglering.

09:49 - 19 jan, 2018

10:25 - 23 okt, 2017 skrev:

Hej, jag fick min invisalign behandling hos Atousa på TDRS. Jag kan verkligen rekommendera på Invisalign och behandling hos Atousa och hennes team. Allt gick mycket smidigt, proffsigt och trevligt från start till slut. Resultatet talar för sig själv och jag är mycket nöjd. Invisalign är ett bra alternativ för alla som inte vill ha fast tandställning. Själv var jag positiv överraskad hur snabbt man se resultat och hur enkelt själva hanteringen blir efter några veckor.

04:25 - 27 jun, 2017 skrev:

Jag är verkligen super nöjd av er. Ni är trevliga och har gjort bra jobb med mina tänder...vilken skillnad nu mot före speciellt när man ser själv på bilden..tacksam att ni fanns..jag försökte innan på annat ställe och vilken tid det tog bara för att få behandlingen klar... med längre väntetider och tråkigt bemötande.....sen fick jag veta om er och började direkt med full fart och nu vilken resultat jag fick...tack snälla ni!!!

22:06 - 11 sep, 2016 skrev:

Världens bästa tandreglerare Atousa Wikström! Hjärtligt tack! Kan inte sluta att le!

21:42 - 27 maj, 2016 skrev:

So happy for my invisible braces and my new smile, thank you!

10:21 - 26 maj, 2016 skrev:

Har fått fantastisk hjälp sen jag fick tandställning, har alltid blivit omhändertagen och har alltid fått hjälp när jag behöver den. Känner mig alltid hemma när jag kommer till er och alla är så snälla. Tack❤️

13:31 - 23 dec, 2015 skrev:

Fantastiska, kunniga tandläkare som lyssnar och ger absolut bästa vården. Alla som har möjlighet borde gå hit! Fantastiska ❤

14:20 - 26 okt, 2015 skrev:

Dottern gick under 2 år hos Atousa och längtade till varje besök...
Behandlingen sköttes superproffsigt, och det var inte någon tvekan om att TRDS vet vad de gör och gör det mycket bra!
Kan varmt rekommendera TRDS, både Atousa och Anahita är supertrevliga, effektiva och duktiga.

06:38 - 01 jun, 2015 skrev:

Tack Atousa! För mina fina tänder och ett superbra bemötande. Nu ler jag stort och fint. Ni får mina varma rekommendationer.

14:48 - 26 maj, 2015 skrev:

Atousa fixade till mina tänder. Oerhört professionella, trevliga och framförallt duktiga på kliniken - rekommenderas varmt!

19:50 - 03 feb, 2015 skrev:

Så glad & nöjd med mina tänder! Bästa är att tandställningen var helt osynlig! Bra klinik helt enkelt!

18:28 - 25 jan, 2015 skrev:

Tack för en fantastiskt resultat med mina barns tänder. Anna avslutade precis sin behandling hos Autosa och min son gick hos Anahita för några år sedan. Kan varmt rekommendera dessa trevliga duktiga specialister.

21:40 - 10 feb, 2014 skrev:

Blev av med min tandställning igår och är så glad över att le stort igen! I did it! Tack för att ni möjliggjorde detta för mig. Kan varmt rekommendera kliniken och personal som lyhört tog emot mig och mina önskemål om osynlig tandställning! Stort tack!

22:07 - 17 jan, 2014 skrev:

Fick min tandställning och är så nöjd med mitt leende! Kan varmt rekommendera kliniken. trevligt bemötande, gullig personal och kanonbra tandläkare!

15:11 - 15 okt, 2012 skrev:

Våra barn fick sin tandreglering på Danderyds Sjukhus och vi är så nöjda.

• Fråga ställd 08:12 28 apr 2018

Hej, jag försöker hitta en prislista på er hemsida, men lyckas ej. Jag undrar vad det kostar att komma in och göra en konsultation hos er? Jag är 35 och har väldigt sneda tänder. Skulle vilja göra en bedömning för att se om jag kan ha tandställning samt om jag kan få en del betald av försäkringskassan.

Godmorgon!
    Du är välkommen att ringa och boka en konsultation på nummer 08-753
    0210.

Mvh Sandra/TRDS

• Fråga ställd 13:01 17 okt 2017

kan ni ringa mig på 08-51480180 har försökt att nå ER utan resultat,,det gäller remiss till ER

Hej Tack för förfrågan. Ring oss på 087530210 alternativt mail på info@trds.se
    Vi försöker ringa till dig på numret ovan.
    Välkommen till oss!

• Fråga ställd 16:36 22 sep 2017

Vill jämföra pris på tandställning på insidan och invisaline. Men hittar ingen prislista.

Hej Eva,
    Tack för förfrågan.
    Du är varmt välkommen till oss på Tandreglering Danderyd.
    Vänligen maila oss på info@trds.se för mer info eller
    ring på 08 7530210 då kan vi gå igenom prislistan.
    Varmt Välkommen
    Anahita Ehrenblad
    ortodontist/övertandläkare

• Fråga ställd 00:31 03 sep 2017

Vad kostar Invisalign hos er?

Hej! Det kostar 55.000kr
    Mvh TRDS

• Fråga ställd 19:39 19 feb 2017

Hej Jag har fått rekommendation att ni är superbra på osynlig tandställning utan ont med skenor. Funkar det på alla bett och alla åldrar? Tacksam för svar.

Hej Joakim
    Tack för Ditt email och trevligt att Du har hört gott om oss Du är varmt välkommen till oss på Tandreglering Danderyds Sjukhus. Beträffande osynlig tandställning eller vanlig buccal-tandställning är det mycket svårt att generalisera och säga att det passar alla bett. Men vi behandlar svårare fall med Invisalign och lingual tandreglering (tandställning på insidan). Du är välkommen att höra av Dig till oss så bokar vi en konsultation hos en av våra specialister.
    Varmt välkommen
    Tandreglering Danderyds Sjukhus