Tandreglering Danderyds Sjukhus

Logo Tandreglering Danderyds Sjukhus

Danderyd

Välkommen till Tandregleringen Danderyds Sjukhus. TRDS är en privat specialistklinik inom Ortodonti, tandreglering. Kliniken är ansluten till försäkringskassan och har landstingsavtal.

Vårt mål är att erbjuda Dig som patient den bästa behandlingen inom tandreglering i kombination med senaste teknik och beprövad erfarenhet. Vi samarbetar med flera ledande amerikanska företag inom tandreglering på insidan och invisalign.

Anslutna till Försäkringskassan och avtal med Stockholms läns landsting

Kliniken är ansluten till försäkringskassa vilket innebär att vuxna patienter med funktionella bettfel har möjlighet att få delar av sin behandlingskostnad täckt av försäkringskassan.

Vi har även avtal med Stockholms läns landsting, vilket innebär kostnadsfria behandlingar för Ditt barn (tandregleringscheck).

Kontakt oss gärna för mer information om hur vi kan hjälpa dig!

Informationen uppdaterades 09 maj 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Danderyds sjukhus, Hus 50 - Visa på karta

Behandlingar hos Tandreglering Danderyds Sjukhus

• Tandreglering, specialist

Ortodonti (tandreglering) betyder raka tänder. Med olika former av tandställningar kan olika bettfel behandlas utan att dina tänder påver... Läs mer

• Tandställning med Invisalign

Din behandling med Invisalign består av ett antal nästintill osynliga, avtagbara Aligners (skenor) som du varannan vecka byter till nya. Var... Läs mer

• Tandställning på insidan

I samarbete med American Orthodontics har vi nöjet att presentera det senaste inom tandställningar på insidan av tänderna, My harmony smile.... Läs mer

• Tandställning med porslin/metall

För att uppnå den bästa och mest exakta tandställningen för ett perfekt leende sker detta med tandställning på utsidan av antingen porslinfä... Läs mer

Anahita Rashedi Ehrenblad

• Sollentuna specialistklinik, Eastman Institutet
Specialist i tandreglering 2009-2011
    • New York University College of Dentistry, NYC, USA
Universitetsadjunkt, Faculty, 2001-2002
    • Eastman Institutet, Stockholm, specialisttjänstgöring i ortodonti / tandreglering, 2005-2008
    • Karolinska Institutet, Stockholm, tandläkarexamen 1996-2001

Karta - Danderyds sjukhus, Hus 50

• 09:49 - 19 jan, 2018

• 10:25 - 23 okt, 2017 skrev:

Hej, jag fick min invisalign behandling hos Atousa på TDRS. Jag kan verkligen rekommendera på Invisalign och behandling hos Atousa och hennes team. Allt gick mycket smidigt, proffsigt och trevligt från start till slut. Resultatet talar för sig själv och jag är mycket nöjd. Invisalign är ett bra alternativ för alla som inte vill ha fast tandställning. Själv var jag positiv överraskad hur snabbt man se resultat och hur enkelt själva hanteringen blir efter några veckor.

• 04:25 - 27 jun, 2017 skrev:

Jag är verkligen super nöjd av er. Ni är trevliga och har gjort bra jobb med mina tänder...vilken skillnad nu mot före speciellt när man ser själv på bilden..tacksam att ni fanns..jag försökte innan på annat ställe och vilken tid det tog bara för att få behandlingen klar... med längre väntetider och tråkigt bemötande.....sen fick jag veta om er och började direkt med full fart och nu vilken resultat jag fick...tack snälla ni!!!

• 22:06 - 11 sep, 2016 skrev:

Världens bästa tandreglerare Atousa Wikström! Hjärtligt tack! Kan inte sluta att le!

• 21:42 - 27 maj, 2016 skrev:

So happy for my invisible braces and my new smile, thank you!

• Fråga ställd 13:01 17 okt 2017

kan ni ringa mig på 08-51480180 har försökt att nå ER utan resultat,,det gäller remiss till ER

Hej Tack för förfrågan. Ring oss på 087530210 alternativt mail på info@trds.se
    Vi försöker ringa till dig på numret ovan.
    Välkommen till oss!

• Fråga ställd 16:36 22 sep 2017

Vill jämföra pris på tandställning på insidan och invisaline. Men hittar ingen prislista.

Hej Eva,
    Tack för förfrågan.
    Du är varmt välkommen till oss på Tandreglering Danderyd.
    Vänligen maila oss på info@trds.se för mer info eller
    ring på 08 7530210 då kan vi gå igenom prislistan.
    Varmt Välkommen
    Anahita Ehrenblad
    ortodontist/övertandläkare

• Fråga ställd 00:31 03 sep 2017

Vad kostar Invisalign hos er?

Hej! Det kostar 55.000kr
    Mvh TRDS

• Fråga ställd 19:39 19 feb 2017

Hej Jag har fått rekommendation att ni är superbra på osynlig tandställning utan ont med skenor. Funkar det på alla bett och alla åldrar? Tacksam för svar.

Hej Joakim
    Tack för Ditt email och trevligt att Du har hört gott om oss Du är varmt välkommen till oss på Tandreglering Danderyds Sjukhus. Beträffande osynlig tandställning eller vanlig buccal-tandställning är det mycket svårt att generalisera och säga att det passar alla bett. Men vi behandlar svårare fall med Invisalign och lingual tandreglering (tandställning på insidan). Du är välkommen att höra av Dig till oss så bokar vi en konsultation hos en av våra specialister.
    Varmt välkommen
    Tandreglering Danderyds Sjukhus

• Fråga ställd 22:05 10 jul 2016

Hej! Vad kostar en konsultation kring tandreglering? Hur bokar jag tid?

Hej Lina,
    Du är så välkommen till oss och kan boka tid hos oss på info@trds.se eller ringa oss på 087530210. Konsultation kostar 650 kr.