Vuxenpsykiatrisk utbildningsvårdavdelning 1, Borås

Om Vuxenpsykiatrisk utbildningsvårdavdelning 1, Borås

Psykiatrisk utbildningsvårdavdelning 1 startades 2008-02-01. Avdelningen har 14 vårdplatser med inriktning mot patienter med förstämningssyndrom med behov av heldygnsvård.

Vårt mål är att genom god utbildningsmiljö underlätta rekrytering av sjuksköterskor och på sikt andra yrkeskategorier samt att få ett vårdplatstillskott.

Verksamheten har att vinna på nöjda studenter, välutbildad personal, men framför allt en kvalitetsutvecklande och förbättrad patientvård. Studenterna bidrar till att reflektera, undersöka och granska fakta utifrån gällande evidens.

Brämhultsvägen 53, 501 82, Borås, Ingång 5, plan 3 - visa på karta
  • Måndag - Söndag 08:00 - 21:00