Ungdomspsykiatriska mottagningen

Om Ungdomspsykiatriska mottagningen

Mottagningen är en första linje mottagning och vänder sig till ungdomar som är inskrivna på gymnasieskolan i Uppsala kommun och som har behov av ungdomspsykiatrisk vård.

Mottagningen utför individuell behandling, medicinsk behandling och gruppbehandling för ungdomar och närstående. Man arbetar även med konsultationer, handledning, rådgivning och utbildning. Till mottagningen kan ungdomar söka genom egenanmälan eller genom remiss från gymnasieskolans elevhälsa och via barn- och ungdomspsykiatrins remissbedömningsgrupp. På mottagningen arbetar läkare, psykologer, sjuksköterskor och sekreterare. Mottagningen ligger centralt i närheten av Stadsbiblioteket på S:t Olofsgatan 9B och därmed lätt för ungdomar att hitta.

Verksamheten drivs av Region Uppsala, Akademiska sjukhuset.

S:t Olofsgat 9, tr B, plan 2, Uppsala - visa på karta
Psykiatri, barn och ungdom