Magnus Adells psykoterapimottagning

Om Magnus Adells psykoterapimottagning

Min inriktning som psykoterapeut är kognitiv beteendeterapi:

Behandlingen sker inom olika områden

- Stressrelaterad problem

- Ångestproblematik

- Nedstämdhet/depression.

Man kan även söka kontakt för andra typer av problem områden som t ex beroendeproblematik och relationsproblem. I behandlingsarbetet görs en analys av problemet, utifrån den tas olika behandlingsinsatser fram som sedan genomförs. Arbetet bygger på att patienten är aktiv och gör olika uppgifter mellan träffarna. Patienten får under behandlingen med sig nya verktyg för att kunna hantera liknande problem framöver på egen hand.

Kungsängsgatan 5 A - visa på karta
Remiss från psykiatrin krävs. Se även gärna LULs hemsida.
Psykoterapeut