KBT-Psykologerna Uppland AB

Om KBT-Psykologerna Uppland AB

Vår terapeutiska inriktning är kognitiv beteendeterapi (KBT), vi är legitimerade psykologer, specialister i klinisk psykologi, legitimerade psykoterapeuter samt disputerade i psykiatri (Linda) och psykologi (Monica).

Vi är främst verksamma dels inom beteendemedicin, dvs arbete med psykologi inom somatisk vård som vid kronisk smärta, tinnitus, ljudkänslighet och sömnstörning.

Dels är vi specialiserade på tvångssyndrom och tvångsrelaterade problem som dysmorfofobi, samt andra ångestproblem.

I övrigt arbetar vi mycket med undervisning och handledning i KBT för olika vårdpersonalgrupper, och på universitetet. Vi behandlar vuxna, ungdomar och barn.

S:t Olofsgatan 32 E Uppsala - visa på karta
Remiss från primärvård eller psykiatrin krävs. Se även gärna LULs hemsida.
Psykoterapeut, Psykoterapi, barn och ungdom