• 031- 24 25 08

Chapmans Torg 3, Göteborg - Visa på karta

• Tisdag - Onsdag 08:00 - 16:00

Logo Tandläkare Ella Yahyapour

Centrum, Göteborg

Välkommen till Tandläkare Ella Yahyapour!

Vi är ett litet team som finns på Chapmans Torg 3 i Göteborg, med en andra mottagning på Stampgatan 38. Vi hjälper dig till en god munvård i en lugn och harmonisk miljö där du kan känna dig trygg. Hos oss är hela familjen välkommen, och vi anpassar våra behandlingar efter dina behov och önskemål.

Vi är anslutna till Försäkringskassan.

Tandvård av hösta kvalitet

Vår vision är att kunna erbjuda våra patienter tandvård med hög kvalitet, i en lugn och harmonisk miljö. Vi arbetar mycket med förebyggande tandvård och ser till hela din munhälsa. Vi vill att du ska ha friska tänder i en frisk mun och gör därför alltid grundliga undersökningar och behandlingar.

Hos oss kan du till exempel få hjälp med:

• Allmäntandvård
  • Snarkskena
  • Fyllningsterapi
  • Kronor och skalfasader
  • Botox

Varmt välkommen till Tandläkare Ella Yahyapour!

Informationen uppdaterades 04 september 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkare Ella Yahyapour

Tandläkarundersökning hos Tandläkare Ella Yahyapour i Göteborg

Hos Tandläkare Ella Yahyapour kan du få hjälp med regelbundna undersökningar av dina tänder. Det är viktigt för att tidigt kunna upptäcka och förebygga problem med tänder och munhälsa.

Hur går en tandläkarundersökning till?

När du kommer till oss får du först fylla i en hälsodeklaration med information som är viktig för oss att veta. Det kan till exempel handla om vilka mediciner du tar.

Vid själva undersökningen kontrollerar vi hela munhålan, tandkött och tänder. Vi tittar efter karies, tandlossning och tecken på munhålecancer. Vi undersöker även muskler och käkleder för att se om du pressar eller gnisslar tänderna.

Slutligen tar vi bort tandsten och putsar och polerar dina tänder, så du kan lämna oss med en ren och fräsch känsla i munnen!

Varmt välkommen till Tandläkare Ella Yahyapour!

Tandblekning hos Tandläkare Ella Yahyapour i Göteborg

Idag är det vanligt att bleka sina tänder, för att få ett ljust och fräscht leende. Tandläkare Ella Yahyapour kan hjälpa dig med tandbleknin...

Idag är det vanligt att bleka sina tänder, för att få ett ljust och fräscht leende. Tandläkare Ella Yahyapour kan hjälpa dig med tandblekning!

Innan tandblekningen

Innan man kan påbörja blekningen får du komma på en undersökning. Där kontrollerar vi tänderna så du inte har några andra problem som behöver behandlas först. Om allt ser bra ut kan vi genomföra blekningen.

Hur går tandblekning till?

Vid tandblekning får du en tandskena som är individuellt utformad för dina tänder. Skenan fylls med ett blekningsmedel och placeras sedan över tänderna där det får verka. Du kan antingen välja att göra blekningen hos oss på kliniken eller i lugn och ro hemma.

Välkommen till Tandläkare Ella Yahyapour!

Akut tandvård hos Tandläkare Ella Yahyapour i Göteborg

Har du drabbats av akuta problem med tänderna? Hos Tandläkare Ella Yahyapour kan vi erbjuda dig en akut tid. Hos oss kan du till exempel...

Hos oss kan du till exempel få hjälp med lagningar, rotfyllningar, tanduttagning och barntandvård.

Kontakta Tandläkare Ella Yahyapour för att boka en tid!

Tandreglering med Invisalign hos Tandläkare Ella Yahyapour i Göteborg

Tandreglering används för att räta ut tänder som växer snett eller trångt. Tandläkare Ella Yahyapour erbjuder tandreglering med hjälp av Invisalign.

Tandreglering med Invisalign

Invisalign är en metod för tandreglering som passar särskilt bra för att justera mindre felställningar av tänderna. Med hjälp av avtagbara skenor som du byter ut varannan vecka, flyttar sig tänderna lite i taget, tills de når sin slutposition. Skenorna är individuellt utformade och genomskinliga, vilket gör dem nästintill osynliga.

Kontakta Tandläkare Ella Yahyapour för mer information!

Tandimplantat hos Tandläkare Ella Yahyapour i Göteborg

Hos Tandläkare Ella Yahyapour kan du få hjälp med tandimplantat. Det kan vara en bra lösning för dig som har förlorat tänder. Hur funger...

Hur fungerar tandimplantat?

Tandimplantat används för att ersätta en eller flera saknade tänder. Om du är en lämplig kandidat för behandlingen görs först en operation där en titanskruv fästs i käkbenet. När skruven har växt fast ordentligt tillverkas en konstgjord tand som är speciellt utformad för dig. Denna fäster vi sedan i skruven.

Den konstgjorda tanden fungerar som en helt vanlig tand, och du sköter om den som vanligt. De allra flesta kan få tandimplantat.

Välkommen att kontakta Tandläkare Ella Yahyapour för mer information!

Ella Yahyapour

Leg. Tandläkare