Viskan barn- och ungdomsmedicinsk mottagning, Borås
mental health

Viskan barn- och ungdomsmedicinsk mottagning

, Borås

Bryggaregatan 5, 503 38, Borås, 50338 Borås

Skärtorsdag 28/3 stänger mottagningen kl 15.00 Fr.o.m 2024-01-15 t.o.m 2024-06-15 är BUM Ulricehamn tillfälligt samlokaliserad med BUM Viskan. Barn och ungdomar tillhörande BUM Ulricehamn kontaktar fortsatt BUM Ulricehamns telefonrådgivning på tfn 0321-292 10 måndag - torsdag kl. 08.00 - 09.30. Gällande e-tjänster görs dessa på BUM Ulricehamn.

Välkommen till Viskan barn- och ungdomsmedicinsk mottagning. På vår mottagning arbetar barnläkare, ST-läkare, barnsjuksköterskor, medicinska sekreterare, psykolog samt dietist. Vi tar emot barn upp till 18 år. Vi har ingen drop-in-verksamhet, utan hit kommer patienten på remiss. Vid akut sjukt barn under 6 månader är ni välkomna att kontakta oss för råd och eventuell akut tid. Barn över 6 månader hänvisas till sin vårdcentral. Rådgivning och tidsbokning sker hos våra barnsjuksköterskor på telefonnummer 033-616 36 80. För övriga ärenden kan du även använda dig av e-tjänsterna ovan. Barn som inte varit aktuella för besök på vår mottagning på 1,5 år hänvisas i första hand till sin vårdcentral. Enhetschef: Victoria Gerdin

Informationen uppdaterades 09:33 - 27 mar, 2024

Helgfri månd-torsd

Helgfri mån-torsd

Helgfri fred

Helgfri månd-f

Dietistverksamhet, Medicin, barn och ungdom, Psykologverksamhet, barn och ungdom