Lund >
Ortopedicentrum Lund

Ortopedicentrum Lund

, Lund

Spolegatan 16B, Lund, 22220 Lund

Ortopedicentrum Lund är en ortopedmottagning i nya fräscha lokaler centralt i Lund. Hos oss får du träffa specialistläkare i ortopedi som bedömer, utreder och behandlar skador och sjukdomar som hör till rörelseorganet. Som patient kommer du möta engagerad och erfaren hälso- och sjukvårdspersonal som arbetar i dialog med varje enskild patient. Du får uppleva kontinuitet och får möjlighet att träffa samma läkare varje gång. Vi opererar armbåge, handled, händer, fingrar, fotleder, fötter och tår. Vi tar även emot patienter med idrottsskador och skriver intyg vid skador och olycksfall. Verksamheten arbetar genom avtal med Region Skåne och därför gäller samma patientavgifter som inom den offentliga vården samt högkostnadskort och frikort. Kliniken är ansluten till försäkringskassan och kan utfärda intyg vid sjukskrivning samt skador och olycksfall.

Informationen uppdaterades 16:19 - 16 nov, 2023

15 feb, 2023

Klart, koncist och mycket pedagogiskt när man kunde titta på ultraljudsskärmen under undersökningen och få förklaringar till smärtan. Stort plus för det enkla bokningsförfararandet via Bokadirekt. Ingen telefonkö, ingen lång redovisning till den som eventuellt svarar i telefon för att sedan kanske hänvisa till Alvedon och ”vi måste prioritera, återkom om det blir värre”. Bara att boka och förklara på plats.

29 sep, 2022

Kompetent läkare, trevlig dam i receptionen. Reagerade som flera andra på att kortisonspruta kostade extra, men det är viktigt att kortison ges på rätt ställen och jag betalar gärna lite extra för en specialistläkare som vet exakt var man sticker. Tack dr Ghaffari!

4 maj, 2022

Kort och hastigt besök. Som andra har skrivit här behövde jag betala 150 kronor extra utan kvitto för en kortisonspruta i knäet. Det har jag aldrig gjort på andra ställen. Borde fått kvitto.

29 mar, 2022

Bra bedömning och god vård, men märkligt att kortisonsprutan kostade extra och inget kvitto på denna.

22 mar, 2022

10 min tog besöket och läkaren är mycket stressad så att man inte hinner berätta vad som bekymmar ,otrevlig bemött av läkaren som blev arg när jag begärde kvittot ,rekommonderar alldrig.

Ortopedi