Distriktssköterskemottagningen Vårdcentralen Smeden Eskilstuna, Eskilstuna

Distriktssköterskemottagningen Vårdcentralen Smeden Eskilstuna

, Eskilstuna

Björksgatan 8, Eskilstuna

Våra distriktssköterskor/sjuksköterskor hjälper dig med telefonrådgivning, tidsbokning, såromläggning, vaccinationer etc.
Du når våra sköterskor via tidsbokning på telefon: 016-10 47 00
Vår samordningssköterska för äldre- och multisjuka når du på telefon: 016-16 69 14.
På Smeden arbetar våra distriktssköterskor med telefonrådgivning, tidsbokning och egen mottagning för det område de har valt att specialisera sig på. Även om arbetet till stor del är självständigt, ingår samarbete med bland annat läkare, fysioterapeuter, psykoterapeuter och arbetsterapeuter. Vi har samordningssköterska för multisjuka och äldre, demens-team, Astma-/KOL-mottagning, Diabetesteam samt Hjärtsvikts-mottagning och Njur-prevention. Sköterskorna kan förutom rådgivning och sjukvård hjälpa dig med blodtrycks-mätning, sutur-tagning, vaccinationer, hälsosamtal och mycket mera. Vad det gäller vaccin så ger vi, förutom dem som regionen subventionerar till riskgrupper, främst influensavaccin.Vi lagerhåller alla de vanligaste vaccinerna som rekommenderas av regionen Sörmland. Distriktsköterskorna har alla egna mottagningar, men kan ibland även hjälpa till i samband med läkarbesök. Tidsbokning: 016-10 47 00, knappval 3. Återbud: 016-10 47 00, knappval 1.

Informationen uppdaterades 09:59 - 21 sep, 2022

Distriktssköterskeverksamhet