Jourcentralen Åby, Mölndal

Jourcentralen Åby

, Göteborg

Katrinebergsgatan 1, 431 61, Mölndal, 43161 Mölndal

Vi på Jourcentralen Åby tar hand om dig som behöver hjälp kvällar eller helger med besvär som inte kan vänta till nästa vardag. Här träffar du en sjuksköterska och ibland en läkare som gör en bedömning av ditt hälsoläge. Tänk på att många besvär kan vänta till när din vårdcentral har öppet. Bäst hjälp får du alltid om du i första hand går till den vårdcentral du tillhör. Om du är osäker på om dina besvär kan vänta kan du alltid ringa telefonnummer 1177 för sjukvårdsrådgivning. Du kan nu söka digitalt till Jourcentralen Åby. Detta betyder att du får träffa åbyjourens personal digitalt för bedömning, rådgivning och vård. Genom att söka digitalt kan du snabbt få snabb hjälp och känna dig säker på att du får den vård du behöver, samtidigt som du slipper ta dig till jourcentralen. För att genomföra ditt digitala besök måste du ha Bank-ID för att identifiera dig. Du kan även söka som ombud åt exempelvis ditt barn. Varmt välkommen till Jourcentralen Åby!

Informationen uppdaterades 11:42 - 11 apr, 2023

5 feb, 2024

Fick ingen hjälp på annat håll, men mycket nöjd med hjälpen som vi fick på eran jourcentral. Tack!

5 jan, 2024

Den 4 januari 2024 behövde jag akut vård vid jourcentralen Åby kring kl. 21:00. Trots min anställning på Mölndals sjukhus och registrering vid en vårdcentral i västra Frölunda, nekades jag vård av kundtjänstpersonalen. Hon hänvisade mig istället till akutmottagningen i västra Frölunda. Jag anser att det är oacceptabelt att neka vård baserat på vårdcentralstillhörighet. Jag uppmanar jourcentralen Åby att ompröva sina rutiner för att säkerställa vård för alla, oavsett vårdcentralstillhörighet.

Lördag - Söndag:09:00 - 15:00

Drop-in-tider

Lördag - Söndag:09:00 - 15:00

Akutverksamhet med basåtagande i primärvård