Alviks vårdcentral

Alviks vårdcentral

, Bromma

Tranebergsplan 1,Bromma, 16744

Till oss är du välkommen både vid tillfälliga besvär och kronisk sjukdom. Vi ger dig en kvalificerad medicinsk bedömning och strävar efter att hjälpa dig på bästa sätt. Vi utreder och behandlar de flesta sjukdomar och besvär.

Via appen Alltid öppet kan du chatta med oss, boka tid för besök eller boka videomöte med läkare. Du kan också kontakta oss via 1177 e-tjänster och via telefon.

Om du har ett bokat besök på vårdcentralen:
Anmäl dig i receptionen på plan 2.

Alla besök bokas via telefon, 1177 eller Alltid Öppet.
Vi har ingen dropin-mottagning.

När vårdcentralen har stängt och du inte kan vänta går det bra att kontakta 1177 på telefon för rådgivning och hänvisning – ring telefonnummer 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Informationen uppdaterades 11:55 - 17 apr, 2024

Läkarbesök
Besök hos hudläkare

15 apr, 2024

Som frisk 51-årig kvinna är jag inte någon prioriterad patient. De få tillfällen jag önskat boka tid för samtal m läkare (som t ex vid tillfälligt behov av sömntabletter) har jag erbjudits möte på videolänk tidigast 5 veckor senare. (Och då med annan läkare än den jag är listad hos.) För sådana som mig finns det inte tid. De måste helt enkelt prioritera äldre/barn/dem med kroniska sjukdomar är min gissning. (Personalen är ytterst trevliga och kompetenta för dem som får tillgång till dem.)

24 sep, 2023

Omöjligt att få planerat läkarbesök inom rimlig tid; ofta flera mån väntetid. För akuttid ska man pricka in den första sekunden de öppnar tidbokningen. Sedan är det fullt. Den läkare som man faktiskt är listad hos är normalt aldrig tillgänglig och håller sig inte informerad om historiken. Således noll kontinuitet. Den medicinsk ansvarige läkaren skriver på fullt allvar ”jag vet ingenting om [X]” i ens journal och anser att det är skäl att inte försöka diagnosticera eller behandla. Förslag på självstudier/enkel googling tas ej på allvar. De gör helt enkelt inte fortbildning på detta ställe.

8 aug, 2023

Det är helt oacceptabelt att en person som är skriven hos denna vårdcentral inte kan komma fram för bokning av tider (inte akut). Vi har försökt under en veckas tid och varje gång säger telefonsvararen att de inte har tid att ta samtalet denna dag ÄVEN fast klockan har varit 10,30/11/13 då vi ringt. SKANDAL och ett bevis på att denna VC inte tar sitt ansvar överhuvudtaget. OM nu VC svarar med en kommentar om att detta är tillfälligt så kan jag inte hålla med. Vi har tidigare försökt få tider och det är omöjligt. En gång kom vi fram 08:01 och "fullt". Byt ledningen, bli effektiva! Ta ansvar!

28 jun, 2023

Fick tid snabbt. Men tycker bemötandet av läkaren var riktigt trist, kändes som han bara ville bli klar så snabbt som möjligt. Svarade med mm och kollade mig knappt i ögonen. Han gjorde säker korrekt undersökning men kände ingen trygghet.

12 jun, 2023

Går typ inte att få tid. Hänvisas till närakut ist för något som inte är akut.

Här kan du se omdömen som Alviks vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Psykologverksamhet, vuxna, Allmänmedicin, Kuratorsverksamhet, Tobaksavvänjning, primärvård, Vårdcentral (BT), Psykologverksamhet, barn och ungdom, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Distriktssköterskeverksamhet, Medicinsk fotvård, Vaccinationsverksamhet