Kuratorsteamet Vårdcentralen Ekensberg Nyköping, Nyköping

Om Kuratorsteamet Vårdcentralen Ekensberg Nyköping, Nyköping

Du kan vända dig till oss om du fått svårigheter i livet som du behöver hjälp med att hantera. Det kan exempelvis handla om stress, sömnsvårigheter, ångest, oro, nedstämdhet, sorg, kris eller trauma.$En kontakt med oss börjar med ett bedömningssamtal för att avgöra vilka insatser du behöver. Vi kan bland annat erbjuda kognitiv beteendeterapi (KBT) och fokuserad ACT samt psykodynamisk terapi (PDT).$Här träffar du kuratorer och psykolog. Vi kan erbjuda samtalskontakt vid bland annat kriser av olika slag, när stress orsakar ohälsa och vid lindrigare psykisk ohälsa.$Ofta är det läkare eller annan vårdpersonal som aktualiserar kontakt med kurator. Du kan även söka kontakt direkt på egen hand.$Mindfulness i grupp$Kuratorerna och rehabassistent håller i gruppträffar en gång i veckan under åtta veckor, dagtid eller kvällstid. Varje grupptillfälle innehåller samtal och träning i mindfulness. Det riktar sig i första hand till patienter med symtom som stress, oro och ångest samt smärta. Kontakta oss om du vill vara med.

Hälsovägen 1 - visa på karta
Kuratorsverksamhet