Sjukgymnastikteamet Vårdcentralen Ekensberg Nyköping, Nyköping

Om Sjukgymnastikteamet Vårdcentralen Ekensberg Nyköping, Nyköping

Vi kan hjälpa dig med undersökning och behandling av rörelse- och stödjeorganen, yrsel, huvudvärk samt rehabilitering efter skada eller operation t.ex. höft- och knäprotes. Vid behov tar vi fram individuellt anpassade träningsprogram och provar ut gånghjälpmedel såsom kryckor, käppar och rollatorer.$Vi har bl.a. kunskap inom idrottsmedicin samt manuella tekniker så som McKenzie(MDT), OMI, OMT och akupunktur.$Vi erbjuder föreläsningar, fysisk aktivitet på recept (FaR) och utprovning av TENS. I vår gruppverksamhet finns möjlighet till livsstilsgrupp, multimodal grupprehabilitering, MammaMage, KOL- och hjärtsviktsgrupper, artrosskola samt bemannad gymträning.$Du är välkommen att kontakta oss per telefon. Remiss behövs inte.

Hälsovägen 1 - visa på karta