Sjukgymnastikteamet Vårdcentralen Ekensberg Nyköping, Nyköping

Om Sjukgymnastikteamet Vårdcentralen Ekensberg Nyköping, Nyköping

Vi kan hjälpa dig med undersökning och behandling av rörelse- och stödjeorganen, yrsel, huvudvärk samt rehabilitering efter skada eller operation t.ex. höft- och knäprotes. Vid behov tar vi fram individuellt anpassade träningsprogram och provar ut gånghjälpmedel såsom kryckor, käppar och rollatorer.Vi har bl.a. kunskap inom idrottsmedicin samt manuella tekniker så som McKenzie(MDT), OMI, OMT och akupunktur.Vi erbjuder föreläsningar, fysisk aktivitet på recept (FaR) och utprovning av TENS. I vår gruppverksamhet finns möjlighet till livsstilsgrupp, multimodal grupprehabilitering, MammaMage, KOL- och hjärtsviktsgrupper, artrosskola samt bemannad gymträning.Du är välkommen att kontakta oss per telefon. Remiss behövs inte.

Hälsovägen 1 - visa på karta