Arbetsterapiteamet Vårdcentralen Ekensberg Nyköping, Nyköping

Om Arbetsterapiteamet Vårdcentralen Ekensberg Nyköping, Nyköping

Arbetsterapeuten fokuserar på de problem som kan uppstå i vardagen på grund av sjukdom och skador. Hen kan bistå dig med hjälpmedel så att du kan klara din vardag på bästa sätt, trots dina begränsningar.Arbetsterapeuten erbjuder:- Bedömning, träning, rådgivning vid skador, sjukdomar eller smärttillstånd.- Utprovning och tillverkning av handskenor.- Guidning och vägledning vid svårigheter att klara dina dagliga aktiviteter, oavsett diagnos.- Ergonomisk bedömning och rådgivning.- Utprovning och bedömning av diverse hjälpmedel.Dessutom finns möjlighet att delta i en handgrupp för personer med handproblematik, som till exempel artros.

Hälsovägen 1 - visa på karta