Närhälsan Brämaregården vårdcentral, Göteborg

Närhälsan Brämaregården vårdcentral

, Rambergsstaden

Virvelvindsgatan 8A, 417 09, Göteborg, 41709 Göteborg

Obs! Nya patientavgifter i Västra Götalandsregionen från 1 april 2024. Läs på 1177.se/patientavgifter Välkommen att kontakta oss via telefon eller 1177 E-tjänster. Observera att alla tider till läkare bokas via telefon. DIGITALA KALLELSER Vi övergår nu mer till digitala kallelser. Logga in på 1177.se för att se dina meddelanden och kallelser. Där kan du också välja hur du får aviseringar. DROP-IN SJUKSKÖTERSKA Vi erbjuder sjuksköterskerådgivning måndag-fredag 9.00-12.00. Ta nummerlapp i receptionen. DIETISTMOTTAGNING Har du kontakt med vår dietist och har frågor kan du ringa på telefonnummer 031-7427317 måndag-torsdag 09.00-10.00 AKTUELLT Just nu märker vi av en ökad spridning av framför allt influensa och RS-virus. På 1177.se kan du läsa mer om hur du skyddar dig bäst mot smitta, råd om hur du kan lindra symtom samt när du ska söka vård.

Väletablerad vårdcentral med god tillgänglighet och vård av hög kvalitet. Fast personal som har arbetat ihop under flera år ger kontinuitet och trygghet åt vårdsökande. Här arbetar sex erfarna specialistläkare i allmänmedicin samt ST- och AT-läkare. Våra distrikts- och mottagningssjuksköterskor har specialmottagningar inom astma/KOL, diabetes, inkontinens och demens. Vi utför hälsoundersökningar samt hälsosamtal kring hälsa och livsstil. Vårdcentralens psykosociala team består av psykolog, sjukgymnaster . Dessa erbjuder psykoterapi, kris- och stödsamtal, stresshanteringskurs, avspännings-, bassäng- och gymträning, smärtlindring och vattenqigong. *BVC -Se BVC Brämaregården. *Närhälsan Hisingen Jourcentral öppet vardagar kl 17.00 - 22.00, lördagar, söndagar och helgdagar kl 10.00 - 16.00.

Informationen uppdaterades 14:45 - 25 mar, 2024

28 nov, 2023

28 mar, 2023

3 feb, 2023

Blev tagen på allvar! Fantastiskt bemötande av både reception, läkare och blodprovstagare . Tack !

30 jun, 2022

Bra bemötande, hjälpsamma samt goda kunskaper, helt enkelt en vårdcentral värd namnet!

31 jan, 2022

Jag har varit listad hos dem sedan många år.... har alltid fått ett fantastisk bemötande och det bäste hjälpen..tack för det trevliga arbetare på BRÄMMAREGÅRDEN..

Här kan du se omdömen som Närhälsan Brämaregården vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Vaccination mot covid-19, Allmänmedicin, Distriktssköterskeverksamhet, Vårdcentral (BT), Provtagningsverksamhet, öppen vård