Hallunda vårdcentral, Botkyrka

Hallunda vårdcentral

, Botkyrka

Tomtbergavägen 1,Hallunda centrum Botkyrka,Norsborg, 14501 Botkyrka

Till oss är du välkommen både vid tillfälliga besvär och kronisk sjukdom. Vi ger dig en kvalificerad medicinsk bedömning och strävar efter att hjälpa dig på bästa sätt. Vi utreder och behandlar de flesta sjukdomar och besvär.
Via appen Alltid öppet kan du chatta med oss, förnya recept, boka tid för besök eller boka videomöte med läkare.

När vårdcentralen har stängt och du inte kan vänta går det bra att kontakta 1177 på telefon för rådgivning och hänvisning – ring telefonnummer 1177. Vid livshotande tillstånd ring 112.

Våra språkkunskaper
Personalen på vår mottagning talar förutom Svenska även många andra språk såsom: Amarinja, Arabiska, Bengali, Dari, Finska, Franska, Italienska, Kurmanji, Mandarin, Norska, Pashto, Persiska, Portugisiska, Rumänska, Serbokratiska, Sorani, Spanska, Syrianska, Thailändska, Tigrinja, Turkiska, Urdu och Östassyriska/Keldani.
Våra olika mottagningar:

Inkontinensmottagning
För dig som har besvär med urinläckage eller trängningar. Här utreder och behandlar vi t.ex. urinläckage, urinträngningar och svag bäckenbotten. Distriktssköterskan gör en kartläggning av dina problem och därefter kan lämplig behandling sättas in.

Äldremottagning
För dig som är 75 år eller äldre har vi ett särskilt mottagande för personlig och kontinuerlig vårdkontakt. Du når vår äldremottagning på telefon 08-123 423 50, helgfria vardagar klockan 13:00-15:00

Livsstilsmottagning
För dig som behöver ändra dina levnadsvanor erbjuder vi motiverande samtal kring kost och motion. Vi sätter dig som patient i centrum och ser till att rekommendationerna är anpassade efter dina behov.
FAR recept skrivs vid behov.

Informationen uppdaterades 05:46 - 13 dec, 2023

Besök hos hudläkare
Bedömning av hudförändringar
Besök hos hudläkare
Västerås

Här kan du se omdömen som Hallunda vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Psykologverksamhet, vuxna, Kuratorsverksamhet, Distriktssköterskeverksamhet, Allmänmedicin, Hypertonimottagning, primärvård, Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Vårdcentral (BT), Psykologverksamhet, barn och ungdom, Tobaksavvänjning, primärvård, Livsstilsmottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Inkontinensmottagning, primärvård, Medicinsk fotvård, Vaccinationsverksamhet