Habilitering Borlänge

Borlänge

Habiliteringen är en specialistverksamhet som kompletterar övrig hälso- och sjukvård, förskola, skola och andra kommunala verksamheter. Vi vänder oss till barn, ungdomar och vuxna med bestående funktionsnedsättningar som ger svårigheter i vardagen. Det kan gälla personer med utvecklingsstörning, autismspektrumstörning eller rörelsehinder. Till dessa personer erbjuder Habiliteringen bedömning, utredning och behandling samt råd, stöd och information. Vi ger också kunskap och stöd till familjer och nätverk. Habiliteringen i Dalarna har dessutom till uppgift att genom information och utbildning sprida kunskap i samhället om funktionsnedsättningar och de konsekvenser dessa kan medföra i vardaglivet. Habiliteringen ska medverka till att personer med funktionsnedsättning som upplever hinder i miljön får möjlighet till delaktighet på likvärdiga villkor.

Telefon 0243 - 49 78 00
Borlänge sjukhus - visa på karta

Remiss krävs

Specialistsjukvård

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

• Narva Kirurg Center Supernöjd, gjorde en behandling med hyslase. Kände mig trygg och min läkare var duktig! - Nicolas
    • Narva Derma Center Proffsigt och trevligt bemötande. Kan starkt rekommenderas. - Lina
    • Mariehems hälsocentral Blir alltid bemött med respekt och empati och någon som lyssnar. - Karin Jacobsson
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen Efter att ha provat flertalet sjukgymnaster i stan blev jag rekommenderad att gå till David. Jag var med om en bilolycka för några år sedan ... - Maria
    • Sjukgymnastik David Löw-Larsen David har haft stort tålamod och med behandling och träning fått bort mångåriga ryggbesvär. Kan varmt rekommendera honom. Nu kan jag andlige... - Ola