Synverksamheten Borås, Borås

Borås

Synverksamheten arbetar med habilitering och rehabilitering av personer med måttlig till svår synnedsätting samt blindhet i alla åldrar. Synverksamhetens målsättning är att förbättra livssituationen för människor med måttlig till svår synnedsättning.samt blindhet.
Synnedsättning har man om man har svårt att läsa med vanliga glasögon, orientera eller förflytta sig eller klara sina dagliga aktiviteter.

Enhetschef: Valon Hetemi

Telefon 033 - 616 25 60 Växelnummer033 - 616 10 00
Ekenäsgatan 15, 504 55, Borås, Solhem Plan 9 - visa på karta
  • Tisdag - Fredag 09:00 - 11:00

Ålder: Vi tar emot patienter i alla åldrar.

Remiss från ögonkläkare krävs

Syncentral, Ögonklinik

Vägbeskrivning

Med bil från RV 40, kör av vid Hultamotet. Följ vägskyltar till sjukhuset. Vid sjukhuset sväng från Brämhultsvägen vänster Östermalmsgatan, sedan vänster Ekenäsgatan skyltat Solhem. Parkering finns på området och är avgiftsbelagd.
Med buss från Busstorget i centrum, välj någon av dessa bussar.
Nr 1, mot Ängsgården/Sörbo, nr 3, mot Svensgärde, nr 8, mot Hulta ängar.
Gå av vid sjukhuset, korsa Brämhultsvägen och följ Östermalmsgatan, tag sedan vänster in på Ekenäsgatan skyltat Solhem.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 20:41 - 02 dec, 2015 skrev:

Denna underbara personal har med sitt bemötande, kunnande och tillgång till hjälpmedel gett mig ett bra liv trots svår synnedsättning. Ni är änglar, tack för att ni finns.

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Vårdgivare i närheten

Ögonklinik Borås

• Anna Bäcklund Kiropraktik Kan verkligen rekommendera Anna, hon är proffsig, duktig och lyhörd och har hjälpt mig varje gång jag har varit där. - Lisa Arnell
    • Anna Bäcklund Kiropraktik Jag är så nöjd efter vart hos Anna. Hon hjälpte mig kunna röra mig igen! Min svanskota blev läkt. Så tacksam! Proffsig och bra - Celie
    • BVC Forum Nacka Om man ikke kan komme på et besøk så burde man kanskje ha mulighet til å avbooke et besøk utenfor telefontid? Hvis dette er mulig burde de... - Rønnaug vinje
    • Citymottagningen hälsocentral Trevlig personal, bra bemötande. Det sitter sällan fast. - Peter Lundholm
    • Närhälsan Lerum vårdcentral Värdelöst telefon system och ingen upp följning går inte få kontakt med någon även om det gäller någon lätt information - M k