, Gävle

Capio hälsocentral Bomhus,Solgårdsgatan 2,804 30 Gävle, 80430

Informationen uppdaterades 09:12 - 20 sep, 2023

18 jul, 2023

Sökte vård på Capio Bomhus HC denna vecka. Bemötandet av sjuksköterska i telefonen var under all kritik. Jag fick ingen tid till vare sig läkare eller annan vårdpersonal för mina besvär, trots att jag mådde riktigt dåligt. Sjuksköterskan gjorde en bedömning via telefonen utan att varken ha undersökt mig eller tagit några prover. Telefonkön har vid flera tillfällen varit stängd för dagen när jag ringt under sommaren.

14 apr, 2023

Går inte få tid för läkare för utredning. Tiderna släpps varje tisdag och försvinner direkt. Akutvård är inte bra den heller om du vill träffa läkare. Sköterskorna är dock väldigt hjälpsamma o bra. Så vill man ha utredning gjord så får man använda kry appen så fick man hjälp på 10 min och karusellen är igång. Vilket jag hade hoppats på få hjälp av min lokala vårdcentral. Tråkig utveckling Capio har fått

25 jan, 2023

Reception bemötande super bra men otrevligaste läkare ( kvinnlig kardiolog eller nåt) på plats 24/1-2023 med så oprofessionellt och otrevligt bemötande mot mig som patient. Som tyckte att jag överdriver, gå hem och vila gumman, du har ångest… hej då… hemsk. Funderar om hon är läkare… så otrevligt.

4 okt, 2016

Felaktig information...... drop-in mellan 13.00-16.00? Kom dit 15.30 och fick till svar att det var fullbokat, tycker i så fall att ni kan upplysa om att komma i tid då det kan bli fullt.

25 feb, 2016

Bättre kan det inte bli .förändringar måste ju ske men som patient känns det att intrigeteten är på topp spelar ingen roll vem man går till känns det bra för mig är ju Dr Maud något alldeles extra det är nog personkemin men vården är på topp hos er. Kanske ett litet tipps en liten kaffemaskin det ökar värmen det finns ju nu överallt bara en tanke från mig . Vården är ju huvudsak och där kan ni verkligen sträcka på er alla är lika bra . Bra jobbat Capio Jag måste ge en extra ros till reception verkligen alla stjärnor man kan få har varit på många ställen i mitt liv generellt är det bra men ni har pärlor som glimmar i er reception

Här kan du se omdömen som Capio Hälsocentral Bomhus har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

Allmänmedicin, Barnhälsovård/BVC, Distriktssköterskeverksamhet, Vårdcentral (BT)