Östergatan 29, Hässleholm

Akut tandvård

Tandhygienistbehandling

Tandblekning

Tandstensborttagning

Alfa Tandvårdskliniken - din tandläkare i Hässleholm!

Centralt i Hässleholm hittar du Alfa Tandvårdskliniken - din trygga tandläkarklinik! Med lång erfarenhet inom tandvård kan du vara säker på att du får tandvård av god kvalitet hos någon av tandläkarna, tandhygienisterna och tandsköterskorna som jobbar där.  De  arbetar ständigt på att bredda deras kompetenser genom tandvårdsutbildningar samt att förbättra patientupplevelsen för dig. Hit kan du vända dig för allt inom både allmäntandvård och estetisk tandvård. Alfa Tandvårdskliniken är en privat tandläkarklinik som är ansluta till Försäkringskassan.

Detta erbjuder Alfa Tandvårdskliniken

Alfa Tandvårdskliniken erbjuder det mesta inom allmän tandvård och estetisk tandvård, bland annat:

• tandläkarundersökning
  • tandhygienistbehandling
  • tandreglering
  • tandblekning
  • tandställning
  • tandlagning
  • tandimplantat

Alfa Tandvårdskliniken kan även hjälpa till med tandreglering och erbjuder osynlig tandställning. I dagsläget använder de sig av Invisalign vid osynliga tandställningar.

Observera att Alfa Tandvårdskliniken endast tar emot patienter över 23 år.

Akut tandvård i Hässleholm

Om du har fått akuta eller besvär problem med tänderna, till exempel om du skadat en tand, kan du boka en akut tandläkarundersökning hos Alfa Tandvårdskliniken. Ofta får du tid samma dag.

Välkommen till Alfa Tandvårdskliniken!

Informationen uppdaterades 09:14 - 19 sep, 2023

Ann

Carola

Alexandra

25 mar, 2024

Mycket tråkigt att ni inte accepterar kontant betalning Tyvärr får det bli en annan klinik nästa gång om ni inte ändrar på detta. Mkt synd för jag är helnöjd som kund i övrigt.

9 jan, 2024

Sist jag var hos tandläkaren var för 11 år sedan. Svår tandvårdsrädsla som krävde att jag drog ut 2 tänder under narkos för 11 år sedan, har som ett MIRAKEL blivit så mycket bättre tack vare dessa underbara människor på Alfa! Varit där o fått bort all tandsten OCH dragit ut 2 tänder! Allt gjort i min egen takt, lugnt prat och ingen stress. Jag trodde ALDRIG att jag kunde bli av med min tandvårdsrädsla! Ingen är lyckligare än mig att jag kan skratta utan att skämmas för mina tänder! Tusen tack, Ni har förändrat mitt liv! Tack!!

13 okt, 2023

Trevligt bemötande. Fick ny tandläkare men oj vad trevlig han va. En mysig och familjär klinik.

28 sep, 2023

Super duktiga, Berättar allt de gör. Trevliga och väldigt bra bemötande. Får tid samma dag också.

8 sep, 2023

Fantastisk klinik med kunnig personal. Rekommenderar Alfa Tandvård starkt!

0451-10# ## Visa nummer