Sandens hälsocentral, Boden

Boden

Välkommen till Sandens hälsocentral - den öppna hälsocentralen Här kan du själv bestämma vilken dag du vill träffa någon av våra olika yrkesprofessioner som har lång erfarenhet och hög kompetens. Här lär du känna Din personal som ansvarar för Din vård och ser till Dina behov.

Sandens hälsocentral har drygt 11.000 listade patienter.

Vi har fast anställda specialistläkare i allmänmedicin. Distriktssköterskor med utbildning i akutsjukvård, diabetes, inkontinens, barn- mödrahälsovård. På hälsocentralen arbetar även arbetsterapeuter, fotvårdsspecialist, kurator med KBT-utbildning, sekreterare, undersköterskor och biomedicinsk analytiker.

Våra sjukgymnaster som arbetar för oss på Sanden har sina lokaler på Björknäs hälsocentral.

Vi kan även erbjuda artrosskola, osteoporosskola, KOL-skola, rökavvänjning, föräldrautbildning och spädbarnsmassage.

Lista dig hos Sandens hälsocentral, Boden

Telefon 0921 - 660 60 Växelnummer0921 - 660 00
Sturegatan 20 A - visa på karta
  • Måndag - Fredag 07:30 - 17:00 Lunch kl 12-13
Drop-in
  • Måndag - Tisdag 08:15 - 09:30
  • Torsdag - Fredag 08:15 - 09:30

Allmänmedicin, Barnavårdscentral, Barnmorska, Distriktssköterskeverksamhet, Husläkare / vårdcentral, Mödravårdscentral, Ungdomsmottagning

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• 14:03 - 27 maj, 2015 skrev:

Telefonuppringning för äldre mycket svårt.
    För yngre och normalhörande bra.
    Hälsocentralen som helhet - mycket bra

• 12:10 - 19 jan, 2015 skrev:

Kan ej finnas så bra läkare någonstans Ulrika tar sig tid för mig som patient. Lyssnar på mig och tar mig på allvar

• 06:55 - 05 okt, 2013 skrev:

Bra vårdcentral och alla är så otroligt trevliga och hjälpsamma. Ett extra stort TACK till Ulrika!

• 07:28 - 25 jan, 2013 skrev:

Kanonläkare som bemöter patienter med respekt och intresse. Ulrika är toppen...Bra bemötande och hjälpsamhet från övrig perosnal...

Till toppen

10 myter om tandtråd

10 myter om tandtråd

Veckans myt om tandtråd!

Idag finns det många missuppfattningar om tandtråd. Vården.se slår hål på tio myter om tandtråd tillsammans med Plackers!

Sluta röka med Nicotinell

Sluta röka Nicotinell Advertisement

Tre POSITIVA skäl att sluta röka

Ofta får rökare höra om skälen till varför det är skadligt att röka. Men i denna artikel vill vi vända på det, istället för att fokusera på det negativa - låt oss kika på de positiva hälsoeffekter som kommer med att sluta röka.

Vården.se i samarbete med Nicotinell.

Vårdgivare i närheten

Husläkare / vårdcentral Boden