Närhälsan Biskopsgården vårdcentral, Göteborg

Närhälsan Biskopsgården vårdcentral

, Södra Biskopsgården

Höstvädersgatan 1, 418 33, Göteborg, 41833 Göteborg

Onsdagen den 17 april kommer vårdcentralen vara stängd på grund av utbildning. För akuta ärenden hänvisar vi till kollegorna på Brämaregården vårdcentral via 1177 alternativt på telefon 031-7479530. Övriga ärenden är ni välkomna att kontakta oss för innan eller efter den 17 april. Nya patientavgifter 1 april 2024 Läkare (besök, videobesök) 200 kr. Besök på rehabmottagning 200 kr. Avgift för sjuksköterska återinförs för 65 - 85 år. Alla distanskontakter som ersätter besök (1177, telefon) oavsett yrkeskategori kostar 80 % av besöksavgift (psykolog, ssk 40 kr, läkare 160 kr etc.) Läs mer på 1177.se/patientavgifter Återbud ska lämnas senast 24 timmar före avtalad tid. Om du uteblir från ett tidsbeställt besök utan att ha lämnat återbud får du betala den ordinarie avgift som gäller för besöket. För avgiftsfria besök och besök med lägre patientavgift än 100 kr får du betala 100 kr.

Närhälsan Biskopsgården vårdcentral är en väletablerad vårdcentral sedan många år och drivs i offentlig regi av Närhälsan Västra Götalands regionen. Vårdcentralen är öppen helgfria vardagar, kvällstid och helger hänvisar vi till Hisingsakuten som är Närhälsans jourmottagning. På vårdcentralen arbetar läkare som är specialister i allmänmedicin, distriktssköterskor, sjuksköterskor, barnsjuksköterskor, undersköterskor, psykologer, sjukgymnaster, hälsopedagog, dietist och läkarsekreterare. Vi utvecklar verksamheten kontinuerligt för att möta invånarnas behov. Vårdcentralen har en välfungerande BVC som har ett nära samarbete med MVC och förebyggande social tjänst. Våra distriktssköterskor/sjuksköterskor har specialmottagningar för astma/KOL, diabetes och hjärta/kärl. En hälsopedagog utför hälsoundersökningar och har hälsosamtal om livsstil och hälsa. Vår dietist ger kostråd och vårdcentralens psykosociala team erbjuder psykoterapi, kris- och stödsamtal, stresshanteringskurser och avspänningskurser.

Informationen uppdaterades 07:20 - 28 mar, 2024

22 jun, 2022

Sämsta kliniken i Sverige Läkarna är dåliga och de är oförskämda och får dig att känna dig respektlös, jag råder folk att inte gå till denna klinik alls och de ger ingen behandling

10 jun, 2022

fredag 10 juni 2022 , klockan 09:30 nästa telefontid och rådgivning eventuell tidsbokning 16:45 ???? till och med 1 hjärta av 5 är för mycket , detta är otroligt dåligt.

Här kan du se omdömen som Närhälsan Biskopsgården vårdcentral har fått i Nationella Patientenkäten.

Drop-in-tider

Laboratorium

Laboratorium

Vårdcentral (BT), Astma- och KOL-mottagning, primärvård, Hypertonimottagning, primärvård, Diabetesmottagning, primärvård, Provtagningsverksamhet, öppen vård, Allmänmedicin, Vaccination mot covid-19