BVC Nötkärnan Friskvädertorget Familjeläkare & BVC, Biskopsgården

Om BVC Nötkärnan Friskvädertorget Familjeläkare & BVC, Biskopsgården

Välkommen till barnavårdscentralen på Friskväderstorget Vårdcentral och BVC.

Här följer vi barnens tillväxt och utveckling från födsel till skolstart enligt barnhälsovårdens krav och riktlinjer.

Vi erbjuder hembesök till alla nyfödda och har föräldrautbildning i grupp där vi bland annat tar upp ämnen som barnsjukdomar, barnolycksfall och mat.

Vi arbetar i team med socionom och psykolog samt har ett nära samarbete med öppna förskolan.

Vi har fast anställda tolkar på följande språk: Arabiska, somaliska, turkiska och kurdiska

Välkommen att kontakta oss på:

Telefon eller E-post: info@friskvaderstorgetvardcentral.se

Friskväderstorget 8, 418 38, Göteborg - visa på karta