Närhälsan Biskopsgården barnavårdscentral, Göteborg

Om Närhälsan Biskopsgården barnavårdscentral, Göteborg

På BVC i Biskopsgården arbetar barnsjuksköterskor och distriktssköterskor med lång erfarenhet. Vi svara för kontroller av ditt barns hälsa. Vi erbjuder dessutom hembesök till alla nyfödda.

Vi bedriver gruppverksamhet där vi informerar om exepelvis barnsäkerhet och mat till små barn.

Du kan få stöd och råd kring allt som rör ditt barns utveckling. En gång i veckan har vi "drop-in" mottagning där vi tar emot ditt barn utan tidsbeställning. I övrigt har vi tidsbokade besök. Har du frågor finns vi tillgängliga på telefontid. Erfarna barnläkare finns på BVC och utför hälsokontroller.

I Biskopsgården arbetar vi familjecentrerat i ett nära samarbete med mödravård, barnpsykolog, socionomer och öppen förskola. Detta innebär att vi kan erbjuda god och mångsidig service till barnfamiljer.

Höstvädersgatan 1, 418 33, Göteborg - visa på karta
Drop-in