FREJA Mottagning, Enköping

FREJA Mottagning

, Enköping

Fannalundsvägen 10, Enköping, 74943 Enköping

Region Uppsala genomför en förändring av kallelsesystemet för cellprovtagning. Därför går det inte att boka tid för cellprovtagning just nu. Du som redan fått en kallelse för cellprovtagning kan ringa till oss och boka en tid efter den 22 april då systemet är igång igen. Om du glömmer att boka en tid kommer du bli kallad igen. Välkommen att ringa efter 22/4-2024!

Välkommen till FREJA mottagning! Vi som arbetar på Barnmorskemottagningen FREJA har lång erfarenhet inom hälso- sjukvård och brinner för vårt yrke samt mötet med varje kund. Vi lägger stor vikt vid att varje individ får ett professionellt bemötande. Hos oss står ett förstklassigt bemötande alltid i fokus.
Vi tar hand om dig under Din/Er graviditet. Vi följer dig och erbjuder regelbundna besök och undersöker hur du och ditt barn mår under graviditeten. Besöken hos oss är gratis och helt frivilliga. Förutom vård under graviditet kan vi erbjuda information, råd och hjälp i valet av preventivmedel och ge information om abort och akuta p-piller. Vi tar också hand om de gynekologiska hälsokontrollerna som finns för att upptäcka tidiga cellförändringar. Provtagning för sexuella överförbara sjukdomar och smittspårning ingår i vårt arbete. Vi tar emot både kvinnor och män oavsett könstillhörighet eller sexuell läggning. All rådgivning på mottagningen är gratis. Vi ser fram emot ett möte! Barnmorskorna på FREJA mottagning

Informationen uppdaterades 08:20 - 22 mar, 2024

Barnmorskemottagning