Nötkärnan Bergsjön Rehab, Göteborg

Nötkärnan Bergsjön Rehab

, Östra Bergsjön

Rymdtorget 8B, 415 66, Göteborg, 41566 Göteborg

Välkommen till Nötkärnan Bergsjön Rehab. Vi som jobbar här har lång erfarenhet av utredning, diagnosticering och behandling av rörelseapparatens skador och sjukdomar och har bred kompetens inom idrottsmedicin, ortopedisk och neurologisk rehabilitering. Hos oss har du tillgång till ett fullt utrustat gym. Vi är vidareutbildade inom MDT (Mekanisk diagnostik och terapi, OMT (Ortopedisk Manuell Terapi), OMI (Ortopedisk medicin) samt akupunktur. Vi är också specialiserade på behandling av huvudvärk, migrän och yrsel. Hos oss jobbar även en erfaren arbetsterapeut som bland annat arbetar med hjälpmedelsförskrivning och handrehabilitering. Vi är en del av Vårdval Rehab i Västra Götaland. Detta innebär att du som patient själv kan välja att göra din rehab hos oss. Bra att veta - Du behöver ingen remiss. - Besöket är subventionerat av VGR och kostar 100 kr per besök. - Barn och ungdomar betalar ingen avgift fram till och med 19 års ålder. - Kostnadsfritt för patienter över 85 år.

Informationen uppdaterades 01:14 - 1 okt, 2022

Tisdag - Torsdag:08:00 - 16:30

Lunchstängt 12-13

Primärvårdsrehabilitering, Artrosskola, Arbetsterapi, Sjukgymnastik/Fysioterapi, Hjälpmedelsverksamhet